Nyckel till styrkronan.

Mech

www.apan.se
Gick med
24 May 2004
Hoj
R
Halo.
Jag har bytt hoj nu. Ska ta bort styrkronan och undrar vad i helv***t det är för slags verktyg man behöver för att få bort tändningslåset. Är det Suzukis "egna" eller? Kan man fåbort det på annat sätt. Vet inte om jag orkar ta bort tanken och dra bort kabeln istället.
Tacksam för eventuella svar.

Mech skrev:
Halo.
Jag har bytt hoj nu. Ska ta bort styrkronan och undrar vad i helv***t det är för slags verktyg man behöver för att få bort tändningslåset. Är det Suzukis "egna" eller? Kan man fåbort det på annat sätt. Vet inte om jag orkar ta bort tanken och dra bort kabeln istället.
Tacksam för eventuella svar.

Vet inte om det finns något särskilt verktyg. Det är väl brytbult som håller fast tändningslåset. Om så är fallet är det bara till att borra loss dem.
/Olle

Om du lyfter på tanken i fram så att luftburken blottas, och skruvar loss den samma så ligger kontakten till tändn.låset där. Bara att koppla loss. :)
Mycket enkelt

Mech skrev:

Är det Suzuki är det sk säkerhetstorx. Ser ut som en torx i ytterkant men i mitten på bultskallen är det en pigg som gör att en vanlig torx inte går i.
Köp på Biltema för 30spänn eller nått. Hatar du Biltema tar du fram borrmaskinen istället och sätter dit något annat sen istället

det torx. försök först att slå bort den lila taggen som sitter i mitten med nån dorn eller skruvmejsel .sen skruva av de.det borde gå. så slipper du borra :tummenupp

Du, det löste sig. åkte ner till närmsta bilfirma och krävde att få låna torxen med hål i. Det gick bara finfint!
Tack för hjälpen dock.

Back