Nybliven mc-knutte!

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
Tjena allihopa!

Har spenderat mååånga timmar med att läsa det som andra skrivit och beslöt mig till sist att bli medlem här.

Hursomhelst är mitt A1 körkort fortfarande varmt från tryckningen och det har inte hunnit bli så värst mycket åk i år :( (Kul för övrigt att jag blev en av de sista som tog mc-kort med de "gamla" uppkörningsmomenten).
Jag kommer från en båge-galen familj där alla som får, kör mc, så det är nog inte så konstigt att jag blev som jag blev, hehe :) I vårat garage står bl a en blade 954 och en SV650s och intrycket jag fått av de hojarna är att om man ska ha hoj, ja då ska det vara en "sportig" (eller iallafall inte en custom).
Så just nu längtar jag efter 18års dagen, då jag kan köra de "riktiga grejerna". Att ha en 125cc sporthoj var aldrig aktuellt eftersom jag aldrig förstått vitsen med en sån dyr liten sak (även fast grannens NSR acceleration är hundra gånger roligare än min!).

På tal om min hoj kan jag säga att det är en Yamaha sr 125 importerad från England. Där används den tydligen av många körskolor som "inlärningshoj", men i Sverige verkar den vara helt okänd... Hittills har jag inte hittat ett enda bevis som säger att det finns mer än en i hela Sverige! (men å andra sidan är jag rätt dålig på att leta...).

Nog dags att avslutat detta välkomst-inlägg innan ni somnar, har e bra!
 
mini-knutten skrev:
Tjena allihopa!

Har spenderat mååånga timmar med att läsa det som andra skrivit och beslöt mig till sist att bli medlem här.

Hursomhelst är mitt A1 körkort fortfarande varmt från tryckningen och det har inte hunnit bli så värst mycket åk i år :( (Kul för övrigt att jag blev en av de sista som tog mc-kort med de "gamla" uppkörningsmomenten).
Jag kommer från en båge-galen familj där alla som får, kör mc, så det är nog inte så konstigt att jag blev som jag blev, hehe :) I vårat garage står bl a en blade 954 och en SV650s och intrycket jag fått av de hojarna är att om man ska ha hoj, ja då ska det vara en "sportig" (eller iallafall inte en custom).
Så just nu längtar jag efter 18års dagen, då jag kan köra de "riktiga grejerna". Att ha en 125cc sporthoj var aldrig aktuellt eftersom jag aldrig förstått vitsen med en sån dyr liten sak (även fast grannens NSR acceleration är hundra gånger roligare än min!).

På tal om min hoj kan jag säga att det är en Yamaha sr 125 importerad från England. Där används den tydligen av många körskolor som "inlärningshoj", men i Sverige verkar den vara helt okänd... Hittills har jag inte hittat ett enda bevis som säger att det finns mer än en i hela Sverige! (men å andra sidan är jag rätt dålig på att leta...).

Nog dags att avslutat detta välkomst-inlägg innan ni somnar, har e bra!

välkommen!

Jag har sett ganska många SR 125 på blocket, så finns gör dom...
 
KalleNorton skrev:
välkommen!

Jag har sett ganska många SR 125 på blocket, så finns gör dom...

Tackar, det var snabbt!!!

Lagom krångligt har Aprilla en ganska populär scooter vid namn sr 125, och alla annonser jag sett har föreställt scootern.
 
mini-knutten skrev:
Tackar, det var snabbt!!!

Lagom krångligt har Aprilla en ganska populär scooter vid namn sr 125, och alla annonser jag sett har föreställt scootern.

Yamaha har (hade) även en RS125a så förväxlingar är väll mer regel än undantag.
Välkommen

/V.
 
Välkommen. Täby Kyrkby, "mitt i" Sthlms mc-mecka vad gäller roliga hojvägar, ja då måste man ju ha sporthoj :) Ses kanske däruppe nästa säsong då!
 
Hej, det var en trevlig introduktion du bjöd på!
Välkommen!
 
hejhej

Välkommen
 
välkommen. du går ju på gymnasiet i djursholm, VRG.. höhö, jag jobbar på samskolan mitt emot :) kanske man träffas? :)

tjo!
 
tack för välkommnandet, känner mig redan som hemma här! :D

Nisse Järnet, du har PM!
 
Grattis te lappen! Skönt att vi hör till den rasen som förökar sig iaf :D

mvh Mar
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top