Nybliven Husaberg ägare.

Evil M skrev:
En kompis till mig har kört på sina vipp lager i 75tim innan han bytte dem och då kännde man ett märkbart glapp i lagren men dom hade säkert gått 10tim till men det är dumt att chansa. Det var 02 vipporna. Innan jag böt lagren till vipporna på min hoj hade den gått 70tim utan problem, och det var vipporna från 01

Ja då borde det inte vara några problem att köra 100 tim med -03:ans vippor, men det kan vara bra att kolla dom lite då och då.
 
Evil M skrev:
En kompis till mig har kört på sina vipp lager i 75tim innan han bytte dem och då kännde man ett märkbart glapp i lagren men dom hade säkert gått 10tim till men det är dumt att chansa. Det var 02 vipporna. Innan jag böt lagren till vipporna på min hoj hade den gått 70tim utan problem, och det var vipporna från 01


ja har en husa 470-02 o ena lagret skar för mig nu igår... de nötte lite på kammen o en del flisor följde med kedjan..men inget allvarligt hände..

borde ja byta vipporna till -03? måste ja köpa en ny kamaxel eller går de att lämna till nått företag som svetsar o svarvar? om inge så fall va kan en ny kosta? o vars ska ja köpa den? många frågor nu.. =)

tacksam för svar
 
Frågan är om din kam går att fixa till en rimlig kostnad, en ny kostar runt 1300-1400:-. För delar kolla med http://www.karlstrommotor.se/. Går att söka delar och pris på sidan eller ring och snacka med dem.

Du måste ju inte byta vippor, men risken är ju större att du förstör en kam till om du inte har bra koll på vipparmslagret. Dina alternativ är ju grovt sett:
1. Nya 03 vippor m lager + kam (2*900)+1350=3150 kr
2. Nya 50h:s (kassa -02) vipparmslager 550+1350=1900 kr
:tummenupp
 
von reisen skrev:
Frågan är om din kam går att fixa till en rimlig kostnad, en ny kostar runt 1300-1400:-. För delar kolla med http://www.karlstrommotor.se/. Går att söka delar och pris på sidan eller ring och snacka med dem.

Du måste ju inte byta vippor, men risken är ju större att du förstör en kam till om du inte har bra koll på vipparmslagret. Dina alternativ är ju grovt sett:
1. Nya 03 vippor m lager + kam (2*900)+1350=3150 kr
2. Nya 50h:s (kassa -02) vipparmslager 550+1350=1900 kr
:tummenupp


Jag tackar bugar och bockar... i morgon är de ju måndag så då ska ja börja kolla lite grejjer o beställa..har just plockat lösa alla grejjerna ifrån hojjen..

/Dennis
 
supermoto78 skrev:
Hur kan man kolla vilka vippor man har, finns det någon beteckning på vipporna eller kan man se det på något annat sätt??

Då ska jag borra ur nitarna och kolla lite.

Fråga 2:
När ska man köra på låg tändning och när ska man köra på hög tändning, vad jag har hört så kan man bränna kolven om man åker på låg tändningen.

Rullvipporna på -03, rullen är bredare än tidigare. Har inte mätt dessa, det synns klart för dem som mekar mycket, har man inte sett dem innan så är det mera krångel. Om det inte löser sig så skicka ett mail så byter vi dem åt dig när det är så dags, vi är inte billigast men.............
Lågtändning: den blir lugnare, tex i skogen eller på transport.
Högtändning: Rappare.

www.enginehardware.se
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top