Nybliven Ducatist

Jag klämde också dojan ibland. Svårt att knäskrapa på Monster bla för att fotpinnarna sitter ganska så "rakt ner" jämfört med "sporthojar".

Det blir en annan vinkel på knät liksom.

Tåspetsarna på pinnarna så räddar man skorna. Sedan är det bara att öva :tummenupp

_MG_3927.JPG

Tåspetsarna på pinnarna så räddar man skorna. Sedan är det bara att öva :tummenupp

Fin bild! Tåspätsen på fotpinnen rejält aphäng och rätt fart så har vi ett härligt knäskrap.

Jag klämde också dojan ibland. Svårt att knäskrapa på Monster bla för att fotpinnarna sitter ganska så "rakt ner" jämfört med "sporthojar".

Det blir en annan vinkel på knät liksom.

Då finns det en förklaring varför det känns helt annorlunda när man börjar närma sig den kritiska gränsen med Monstern jämfört med min tidigare Fireblade

Ducceklubben är jag med i buller & miniskyllts fonden också :tummenupp

Jag har inte riktigt fattat det här med knäskrap. Kanske dels för at tjag inte skrapat själv och dels för att det inte går med min hoj. (Den som hävdar att det visst går är välkommen att demonstrera).

Nåväl, jag trodde att man skrapade knän för att man var "tvungen", att det kommer av brant ledläggning.

När jag läser sånt här, att "det går inte för fotpinnen tar i" så börjar jag undra.
Måste man inte knäskrapa så är det väl bra? Vad är grejjen?

Jag kan förstå om första knäskrapet känns skitballt, men sen då? Måste man köra med knät i backen? Går det snabbare då?

http://www.bmw-mc-klubben.se/view.p...aid=6271&sid=0a18f1473705a01f2bd4144b1c3936be

Kom till tuvängen på lördag, rekommenderas.

Jag fick snabbt lära mig att det inte var speciellt effektivt att köra med fotpinnarna skrapandes i kurvorna.

Man måste flytta ut kroppen/tyngdpunkten så slipper hojen luta så mycket att fotpinnar eller annat skrapar i.

Oh när man ökar farten och hänger ut mer så dunkar knäpuckarna i asfalten, mer grejen än så är det inte.

Såna här är slitstarka när man skrapar mer än knän (och har Alpinestars på fötterna)

Bifogat

• 2007_Alpinestars_Replacement_Magnesium_Toe_Slider_Set_--.jpg
    2007_Alpinestars_Replacement_Magnesium_Toe_Slider_Set_--.jpg
    14 KB · Visningar: 49
Byt fotpinnar till några som sitter höger upp typ CNC, Ducatiperformance, solomotorsport etc.
/D.V.
Ps. Det går inte fortare bara för att knäna är i backen. Ds.

Det Går att skrapa knä med monster. Och lite annat också, som tår, fotpinnar, avgas mm

Bifogat

• DSC_0131.JPG
    DSC_0131.JPG
    59.5 KB · Visningar: 60
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025