Nybörjarobjekt?

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Hoj
Hojlös igen...
Tjena grabbar och tjejer!

Jo, jag har äntligen beslutat mig för att ta bågekort. A-obegränsat verkar fint.
Men jag är ruskigt sugen på en streetfighter.
Jag är 22 nu och kommer vara 23 när jag tar kortet.
Så ett lämpligt objekt att bygga om i vinter som går under kategorin tung motorcykel är det jag söker.

Nu är det dock såhär. Jag har en dinli 450 från 06 som har gått 120 mil med förgasarfel på. Hittar inte felet och jag orkar inte bängla med den längre:mad: :huvet (dock så är jag en jävel på att plocka isär fuggar nu) så jag vill sälja atv:n eller byta mot en båge.

Så, fram med tips.:tummenupp

Vill inte ha en CBR900RR då dom är väligt vanliga och har sjuka försäkringspriser.

MVH // Jonas

Last edited:
Prisklass ? Vtr1000 ? Tl1000 ? Cbr900 lär inte vara särskilt mkt dyrare än ngn annan 4-cylindrig sporthoj i försäkring.....

Varför inte ge sig på en Hornet eller Fazer 600:a.

Inte de vanligaste utgångsobjekten men båda modellerna har bra potential och är relativt enkla att ha ett göra med.
Små modifikationer gör under på båda modellerna.

Jag har en 98:ans CBR900RR. Och betalar under 600kr/månaden för halvförsäkring.
Är 22bast. Tycker inte det är så mkt att klaga över. Blir sällan väldigt mycket billigare om man ska ha en hoj med effekt när man är såpass ung.

Är försäkrad via IF, ej IF-honda.

Jag har en zx6r -98... ger också 600 kr/mån för min halv/hel. 21 år gammal.. En helt okej hoj att bygga fighter av!

varför inte en fzr 1000, en gixxer 1100 oldschool. kostar 1600 helförsäkra per år hos bilsport&mc..oavsett var du bor eller ålder .kan det bli billigare ?

Om du vill köra på en bra nybörjar hojj med låg försäkring skulle ja köra på en Hornet 600. de körde ja på och trivdes för jäkla bra.
Har fortfarande kvar den också.. kanske blir intresant att sälja den till våren.. vet dock inte än... betala inte mer än 2000:- hel/hel för den via IF.

Ja bytte upp mig till SuperDuken efter det.. grymt kul hoj med en fet look och så fruktansvärt mycket motorcykel för pengarna!

Dock så går försäkringen upp en aning på denna..
Ja betalar 6000:- HEL/HEL genom bilsport & MC
känner inte att det är för mkt på nått vis för en 1000cc v-twin.

men att börja med är Hornet 600 en perfa hoj.. byt system på den bara så blir den snyggare å låter finare.. Kolfiber är att föredra till den!

GLHF =)

En hornet kan bli riktigt snygg ju..
Hmm, kanske blir billigare med försäkring när man väl tagit kortet också.
Enda nackdelen med en Hornet är att dom ligger ganska högt i pris?
Vill ju som sagt helst byta ATV:n rakt av, men kanske får sälja den istället och köpa bågen löst. Kanske enklare.

Har tänkt på en FZR1000cc också samt en gammal gixxer. En gixxer från typ 88-91 går att få ruggigt snygg. Bara att komma med fler bra råd och tips.

MVH // Jonas

Om du satsar på något över 700cc så kan du ju köra med egen hoj när du övningskör samt på uppkörning, men du verkar ju redan ha tänkt den tanken...

om du vill ha en 600:a, så ligger en nittiotals cbr600 rätt lågt i försäkring. Jag (22år, norr om sthlm) betalar ca 300kr/mån under säsong och 80kr/mån avställd hos folksam - för en halvfärsäkring.

Idag fick jag mitt lämp till att övningsköra..
Står iaf att det är ett bevis om körkortstillstånd
Körkortsgrupp:1 Behörighet:AB

Verkar misstänksamt iaf.
Om jag nu vill ta körkort med en egen båge. Kan jag göra det med en typ Hornet eller en Fazer fast dom är på 600cc ? Är det inte effekt till vikt som det räknas på om det är tung eller inte? :S

Seså, hitta lite objekt nu. Mailar som fan men får inte många svar :(
(inte många som vill ha en trasig ATV verkar det som) :P

Är bra sugen på båge nu! :D

Mvh // Jonas

Sälj hojen först, blir mkt enklare att köpa sen.
Hojen måste vara på över 700cc för att man ska få köra upp med den.
förmodligen har de satt den gränsen för att mc´n inte ska väga för lite ,eller nåt i den stilen.
Kärkortstillstånd = du får övningsköra :tummenupp

köp en hayabusa. där har du en perfekt 1a hoj :tummenupp

plus att de finns inte många streetfighter busor i sverige :yoparty

jag betallar 2500 kr i månaden.

halvår/halvförsäkring. billigt och bra

man lever bara en gång :hojbusa

Sälj hojen först, blir mkt enklare att köpa sen.
Hojen måste vara på över 700cc för att man ska få köra upp med den.
förmodligen har de satt den gränsen för att mc´n inte ska väga för lite ,eller nåt i den stilen.
Kärkortstillstånd = du får övningsköra :tummenupp

Ska även ha högre effekt än 35kw, men är ju inte många hojar över 700cc som har mindre än det :D

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8