Nybörjarhoj?

container

ett två tre på det fjärde ska det ske
Gick med
29 May 2007
Hoj
.
Hej ! Ny tjej här på sporthoj! Jag skulle gärna vilja ha tips på bra nybörjarhoj.
Jag funderar på en Twin, mina kompisar säger att jag skall köpa en sån för de är slöa? Är inte en riktig sporthoj som R1 roligare? Jag måste dock ha den strypt. Har tittat på äldre cbr 900, men de är för breda över rumpan.

:hej Hej välkommen! :hej

Hojar som brukar rekommenderas som förstahoj:

Kawasaki ER6-n (rad-twin)
Suzuki SV650 (v-twin)
Honda Hornet 600

med flera...

R1 är säkert jätterolig, om man kan behärska den.

Lycka till i ditt sökande!

Last edited:
ooh, singel, då måste du jue ha en singel-motor, bara köpa min stonka :gnissla 48rappa pållar i en liten tjejhoj, 150kg, stryp te 25kW på pappret, men brickan kan monteras tillbaka..
men som du nämde, du var ute efter en rapp hoj. men ska du strypa den kan du jue lika gärna köpa min, d goa ljudet får du på köpet.

btt : en r1 / 1000cc går självklart att strypa, men till vilken nytta om du skall köra stryp vill säga. vilken 600cc funkar klockrent med strypning i, tänk på att du dåe får en lättare hoj som i sin tur ger snabbare acceleration.

Hej ! Ny tjej här på sporthoj! Jag skulle gärna vilja ha tips på bra nybörjarhoj.
Jag funderar på en Twin, mina kompisar säger att jag skall köpa en sån för de är slöa? Är inte en riktig sporthoj som R1 roligare? Jag måste dock ha den strypt. Har tittat på äldre cbr 900, men de är för breda över rumpan.

Så du menar att Mille, SP1/SP2, Ducati Hyper inte är "riktiga sporthojar" enligt dina polare? Byt polare. :tummenupp

:hej Hej välkommen! :hej

Hojar som brukar rekommenderas som förstahoj:

Kawasaki ER6-n (rad-twin)
Suzuki SV650 (v-twin)
Honda Hornet 600

med flera...

R1 är säkert jätterolig, om man kan behärska den.

Lycka till i ditt sökande!

Tack skall du ha för tipsen bobba fett :D
har funderat på dessa men kan man bli nöjd ?
Är det någon mening att köpa lillebror när storebror ger mer pang per krona ?

Hej och välkommen!

Nybörjarhoj är för lamers!! :mad:

Köp en R1:a precis som dina kompisar så har du hoj att utvecklas på. Köp ett för stort skinnställ också, så du har nåt att växa i.

ang nybörjarhoj

Hej

Jag kan verkligen rekommendera Yamaha SZR 660 en 1 cylindrig hoj med härligt ljud och som e härlig att köra på småvägar.

Mvh
Mattias

:hej o välkommen..

Du har pm i form av ett litet blinkande brev.

/Lena

Hej!

Tycker du ska ta en titt på Superduke ;-), från KTM, annars har jag en polare med en ER6 som är nöjd och kan inte annat än att hålla med.

Tack skall du ha för tipsen bobba fett :D
har funderat på dessa men kan man bli nöjd ?
Är det någon mening att köpa lillebror när storebror ger mer pang per krona ?

Ingen orsak ;)

ER6-n har fått kanonbra omdömmen i MC-tidningar.

Själv är jag väldigt nöjd med min Hornet 600. Lättskörd och med tillräcklig effekt för min del. Det är min andra hoj, hade en ER5 först, föregångaren till ER6-n.

Klart tjejen ska ha twin! :tummenupp

Är du helt ny på att köra så skaffa nåt med upprätt körställning, t.ex. KTM SuperDuke (:drool), Ducati Monster, Suzuki SV650/1000 eller Aprilia Tuono eller nya SL 750 Shiver. :tummenupp
För gatkörning tycker jag personligen att dessa modeller är betydligt behagligare och roligare att köra än sporthojar. Plus att de har mer attityd. Sporthojar kör man på bana, roligare än så har man sällan men för gata ska det vara upprätt körställning och bredare styre.

Enda negativa med ER-6 är att det är snudd på omöjligt att uppföra sig o köra lugnt med den. Annars en kanonhoj! :tummenupp

köp de du vill ha och har råd med.. du får tusen olika svar här :rolleyes:
man behöver ju inte gasar ur r1an bara för att..

ska du köra strypt så är de ju alltid bättre o ha en liten lätt hoj då den är enklare o köra, hamnar ju ändå på samma effekt som r1,an

mitt råd :tummenupp

Det bästa du kan göra är att lära dig lite om de olika typerna av cyklar. Det kan vara svårt när man är nybörjare, men läser du på nätet kommer du att lära dig oerhört mycket. Google är en av de bästa ställena.

Du skulle nog försöka titta på en CBR 600F / R runt 98/99. Billiga och bra cyklar med bra pulver.

Dina kompisar verkar ha fastnat i mopedåldern då de hävdar att Twin inte är någon "sporthoj" och det enda rätta är ordet R1 (oavsett om det är en Kawasaki, Suzuki, Honda osv).

Skaffa dig en uppfattning om vad olika hojar ger dig, priser osv. surfa runt på forumet, här finner du massa information om cyklar. Finns trådar för de mest förekommande märkena.

Back