Nybörjarhoj 600 klassen max 25kkr

dr snuggles

Ny medlem
Gick med
26 May 2007
Hoj
Hornet
Tjena

Det är så att en polare precis tagit kort, bara kört på körskola och på deras hoj så han vet inte riktigt vad han vill ha. Därför undrar jag om det är någon här som har lite erfarenhet av billigare hojar i detta segmentet som är tillförlitliga och med en okej försäkringspremie ( student som mig :tungan ) han har funderat lite på en Kawasaki GPX 600 men som jag förstått är det lite bristfälliga i kvaliten?

Som parentes kan jag säga att det är omöjligt att få han att lägga mer pengar o få han o köpa en hornet som jag =)

comet 650 eller sv 650.
bandit 600.
Triumph TT 600 mkt hoj för pengarna. polaren ska sälja sin.
pm,a om intresse finns.

man får tacke, satt och spanade igenom trådarna o kolla vilka cyklar som ligger i rätt prisområde och försäkringsläge. Gäller det bara att motivera han ett köp :tungan Gäller bara att vädret ordnar till sig, jäkla snö som fick för sig att komma idag...

Jag skulle rekommendera en Yamaha Thundercat. En 96:a skall gå att få för runt 25k. Det är en otroligt skojig hoj som trots sin sportighet är väldigt bekväm. Försäkringspremien är helt okej.

/Mvh Joakim.J

Triumph tt600 skulle jag säga billiga i inköp och försäkring (ca11k om året på if) från 01 har de insprut,pigg motor och de brukar inte gått värst lång. skulle du köpa en japse samma årgång samt samma miltal skulle du troligtvis få pröjsa 20k mer

Om din kompis vill ha en billig hoj med en låg försäkring är det inga CBR600:or från 95 eller FZR:er från 93 som gäller utan det är en motorcykel som är 20 år eller äldre som gäller, alltså hojar från 89 eller tidigare.

Triumph tt600 skulle jag säga billiga i inköp och försäkring (ca11k om året på if) från 01 har de insprut,pigg motor och de brukar inte gått värst lång. skulle du köpa en japse samma årgång samt samma miltal skulle du troligtvis få pröjsa 20k mer

Om trådskaparens kompis inte är villig att lägga mer än 25000kr på sin hoj är jag osäker om han är beredd att lägga halv den summan på en försäkring för enbart 1 år.

Last edited:
Mitt X hade en Kawasaki GPX 600, den va riktigt kul att köra. Enda felet som blev på den va att en vevstake kom ut genom blocket i 190 km/h :jisses
Så om han köper en så finns en defekt motor att plocka delar från i mitt garage :tummenupp

Bifogat

• visabild.jpg
    visabild.jpg
    40.7 KB · Visningar: 52
Last edited:
en zzr 600! min kostar 2200:- halv/helår i försäkring...

en zzr 600! min kostar 2200:- halv/helår i försäkring...

Suzuki gsxr600 -97 är den bästa -sporthojen- och du kan hitta en långmilare för under 25lakan. Bra mkt bättre än övriga märken enligt de som vet :tummenupp

Däremot inte billigast att försäkra, men ställ hojen på farsan som jag så 3500/år i halvförsäkring.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph