Hej!
Har lurkat lite på det är forumet lite till och från och fått lära mig en del sen jag påbörjade körkortspluggandet sommarn 2020. Förstahojen blev en Honda CB650F som jag kört med under säsongen. Tog en tur som visade sig bli min sista för säsongen i slutet på september då den började ge ifrån sig ett knackande ljud både på tomgång och under körning...
Lyssna på ljudet här:
Honda CB650F -14 missljud
Vad kan det vara, ventilspelet? Eller kan E10-påhittet på 95 oktan skapat det här? Bör jag tanka 98 i framtiden istället?
Jag är inte särskilt kunnig och har tummen rätt så nära mitten på handflatan
Men är det något som kan vara enkelt åtgärdat så kan jag också försöka mig på det själv, annars tänker jag mig att det blir ett verkstadsbesök. Den har hur som helst fått stå och skämmas sen i september p.g.a. flytt, men snart är det väl dags att börja ordna upp det så man får köra till våren!
Har lurkat lite på det är forumet lite till och från och fått lära mig en del sen jag påbörjade körkortspluggandet sommarn 2020. Förstahojen blev en Honda CB650F som jag kört med under säsongen. Tog en tur som visade sig bli min sista för säsongen i slutet på september då den började ge ifrån sig ett knackande ljud både på tomgång och under körning...
Lyssna på ljudet här:
Honda CB650F -14 missljud
Vad kan det vara, ventilspelet? Eller kan E10-påhittet på 95 oktan skapat det här? Bör jag tanka 98 i framtiden istället?
Jag är inte särskilt kunnig och har tummen rätt så nära mitten på handflatan

Last edited: