Nybörjarfråga

• Thread starter Thread starter Socrates
  • Start date Start date
OlleR skrev:
Vad jag menade var att sittställningen på CBRen är nog ungefär lika jobbig som vinden på Z1000 ;)

He he, jaha...nu fattar jag :) Fick även det bevisat idag att jag är lite :kocko , klarade uppskrivningen med minsta möjliga marginal (Minst antal rätt för godkänt = 52, mitt resultat = 52) :banana

Socrates...jag måste parkera min hoj så långt bort för att inte skrämma hästarna ur de andra hojarna på parkeringen.

men så lite goda råd...

en cbr600 är nog det bästa valet för dig (det är ju en honda :7peta )

men en z1000 håller nog längre då en större motor vinner i längden. du behöver inte byta upp dig direkt och har ett skönt register istället för att varva ihjäl dig hela tiden. avsaknad av kåpa kan ses som en enkel strypning, du kanske får behålla lappen och livet längre.

ps. skit ner dig

Voorhees skrev:
Socrates...jag måste parkera min hoj så långt bort för att inte skrämma hästarna ur de andra hojarna på parkeringen.

men så lite goda råd...

en cbr600 är nog det bästa valet för dig (det är ju en honda :7peta )

men en z1000 håller nog längre då en större motor vinner i längden. du behöver inte byta upp dig direkt och har ett skönt register istället för att varva ihjäl dig hela tiden. avsaknad av kåpa kan ses som en enkel strypning, du kanske får behålla lappen och livet längre.

ps. skit ner dig

Får väl se var det slutar...kommer nog ändra mig några ggr till, om jag inte köper en väldigt snart :) Jag ska iaf inte göra som en speciell person på jobbet...vår egna lilla "Ghostrider" :rofl

Fortsätt nu och jobba!!!

Och angående det här med att jag ska skita ner mig...jag var på toa nyss så det får vänta :hihi

Socrates skrev:
:banana :banana :banana :banana :banana :banana :banana

Uppskrivningen gick som smort...visserligen en massa fel, men dock godkänd

Grattis!! :tummenupp

Ang valet av hoj så skulle jag helt klart ha köpt en z750 fast försäkringen går ju på en del. Det var det som stoppade mig :huvet
Så jag får köra med min gamla cbr ett tag till.

D-one skrev:
Grattis!! :tummenupp

Ang valet av hoj så skulle jag helt klart ha köpt en z750 fast försäkringen går ju på en del. Det var det som stoppade mig :huvet
Så jag får köra med min gamla cbr ett tag till.

Tack! :)

Jag får la bara köpa första bästa...verkar hopplöst att välja modell till förstahojen :( Lika bra att köpa en och ställa in i vardagsrummet och lämna bort nycklarna så man inte kör innan man fått lappen :tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT