Nybörjare

Ida.J skrev:
jadå jag ska tänka på att köra försiktigt.. det är ju som sagt lite halt på vägarna nu... Tack för alla försiktigthetsvarningar... :) kanske man tänker lite längre :tummenupp


Ja du, precis som ovanstående säger så börjar det bli halt. Fick erfara det idag. Skulle ta en ganska skarp sväng och motorbromsningen/bakhjulslåsningen var ett faktum. Iom att det var så fuktigt på vägen så var jag på väg att trilla. Det sjukaste var att jag på något sätt lyckas få upp hojen och full gaazz o sen wheelie direkt efter. Folk måste trott jag var gjorde allt med vilje men hjärtat klappade som aldrig förr :) Visserligen har jag dubbade däck, men hade jag kört sporthoj den här dagen så hade jag troligtvis brutit ett par ben. Tack för en lätt offroadare. Fan vad jag tjatar. Välkommen och kör lugnt!
 
Ida.J skrev:
hej hej...
torsdagen var dagen med stort D!

Lappen landade i handen, och motorcyklen stog och väntade i garaget! =)
Kan det bli bättre... :banana

Grattis :tummenupp Det går att åka änge till!
Vad är det man säger, Smärta är bara en annan grad av njutning :banana
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top