Nybörjare

Shahins

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2014
Hoj
ingen
Tjena jag är en nybörjare när det gäller MC. Första i familjen som vänt mig hit medans de andra är bil-lovers. Jag håller på att fixa mitt MC körkort och är faktiskt sugen på en aprilia rs 125cc tvåtaksmotor. Är det någon som kan rekommendera en återförsäljare eller om det är bättre att importera från ett annat land. Välkomnar även de som vill lämna visdom och tips till mig som nybörjare.

EDIT: Jag är även ny på forumet så är inte säker om jag hitta till rätt kategori. Ursäkta för det!

Du borde ju ha närma till Lillemans MC i Lund eller Bröderna Hörberg i Löddeköpinge.

Last edited:
Har varit inne på probike.se bandidos, men jag hittar bara den senaste 4-T där. Vet du om man kan hitta 2-T där också?

Jag tog en titt på aprilia.se, men jag hittade bara RS4 125 4T.

Minns att jag såg något om den RS4 tidigare, om det kan vara ett par år sen?
Men då hade de kvar 2 taktaren också.
Verkar som de slutat helt med 2-takt nu? :/

Hade de fortfarande tillverkat Aprilia RS 250 så hade jag troligtvis inte köpt en helt ny, men hade definitivt kunna tänka mig en som bara är några år gammal.

Så då är det bara mopeder och motorsågar som fortfarande är 2-taktare?
Finns väl stora fartyg med 2-taktsmotor också, men lite svårt att skaffa privat...

Kanske finns 2-taktaren kvar på andra marknader än den Svenska?
Kanske det fortfarande går att hitta någon osåld 2-taktare av tidigare årsmodell?
Annars blir det begagnat som gäller.

Edit:
Finns crossar och Enduro som 2-takt också, upp till 300cc har jag för mig. Där vissa Enduro går att vägregga.

Last edited:
Jag tog en titt på aprilia.se, men jag hittade bara RS4 125 4T.

Minns att jag såg något om den RS4 tidigare, om det kan vara ett par år sen?
Men då hade de kvar 2 taktaren också.
Verkar som de slutat helt med 2-takt nu? :/

Hade de fortfarande tillverkat Aprilia RS 250 så hade jag troligtvis inte köpt en helt ny, men hade definitivt kunna tänka mig en som bara är några år gammal.

Så då är det bara mopeder och motorsågar som fortfarande är 2-taktare?
Finns väl stora fartyg med 2-taktsmotor också, men lite svårt att skaffa privat...

Kanske finns 2-taktaren kvar på andra marknader än den Svenska?
Kanske det fortfarande går att hitta någon osåld 2-taktare av tidigare årsmodell?
Annars blir det begagnat som gäller.

Edit:
Finns crossar och Enduro som 2-takt också, upp till 300cc har jag för mig. Där vissa Enduro går att vägregga.

Ja jag tänkte också på det om 2-taktaren finns kvar på andra marknader än den svenska. Men jag vet inte riktigt var jag ska leta :/

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...