Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
SISU... skenförsäkra på farsan ...[/QUOTE skrev:Antar att du skojar, annars har vi fått en till här som inte har alla flingor på plats i paketet. Om det skulle vara så illa så kan jag tipsa om att ditt råd är detsamma som att uppmana till försäkringsbedrägeri. Samt påminna om att risken finns att inte få ut ett öre vid klotning.
Till trådstartaren:
Som skrevs ovan så blir en hoj med 75% av effekten bortstrypt ingen hit att köra. Första tipset är därför att satsa på en knarr där du inte behöver strypa bort lika mycket. Kanske inte lika sexigt men förnuftigt. Och billigare både att köpa och äga (glöm inte kolla premien innan du väljer hoj).
Andra tipset är att lära dig köra hoj. Nu pratar jag inte om den utbildning du får på körskolan. Jag pratar om att köra hoj.
Det är nämligen roligare att ha en värstknarr om man kan behärska den någorlunda.
Tredje tipset:
Hitintills har du uppfyllt flretalet av kraven (toppfart och acc har rätt liten betydelse när man är ny på hoj) för att kallas moppefucko (notera nu att jag inte kallar dig det och jag hoppas att ingen annan gör det heller). Mognare inställning till värsthojar kontra svårigheter att hantera dom gör att du slipper riskera det epitetet. Bara menat som ett litet råd i all välmening.
zlugger44 skrev:Köp en R:1, det är inga problem att köra en sådan hoj. Det gäller bara att köra vettigt. Jag köpte en R: 1 i somras hade inte ens körkort då. Bokade uppkörning privat, kuggade första gången med r: 1an, andra gick som en dans.
Mitt svar var faktiskt seriöst menat men du kan väl testa att sätta dig in i den här stuationen:200sxracer skrev:alltså jag frågade om acc och toppfart mest för att det skulle vara kul att veta. det är inte den största prioriteten självklart.
men ursäkta mig då.
tack för alla som svarat seriöst iaf. ni är till stor hjälp
Robban_C skrev:"Hur myket tåppar en sån?"
"Vilcken mc axxar värst?"
"Måste ha en snabb hoj. En retta minst asså"
Om vi bortser från att ditt språk var obetydligt bättre (stavningen) så är skillnaden mellan dessa inlägg och ditt exempel faktiskt rätt liten.
Tänk dig in i den situationen och läs sen ditt inlägg igen så förstår du säkert vad det handlar om och varför du inte tas på allvar.
Och som sagt, mitt svar var i alla fall seriöst menat.
Och ni andra, visst har jag väl svarat seriöst och belevat nu?![]()
Robban_C skrev:Och ni andra, visst har jag väl svarat seriöst och belevat nu?![]()
Håller helt med.t.otte skrev:... och för fan, gör inget du inte vet att du klarar av...
t-rex skrev:Dö inte.
Håller inte med. En bra hoj å börja öva på å köra upp på är en hoj som e lagomt mycke å köra med. Jag tycker att man kan börja på en hoj på runt femtio hästkrafter (vilket iofs är ganska mycket) och som man vågar lägga omkull 25ggr innan man tar körkortet.zlugger44 skrev:Det måste ju vara bättre att öva och köra upp på den hoj man skall ha.
Jag visste från början att köper jag nått annat än en R:1 kommer jag bara bli besviken, då menar jag inte bara kraften utan det är också en jävla snygg hoj.
200sxracer skrev:hej. jag hade tänkt köpa en innan nästa sommar men vet inte så mkt om motorcyklar.
jag hade tänkt mig en honda cbr 600, suzuki gsx600r eller yamaha fzr 600.
är dessa några bra förstahojar.
vilka av dessa har snabbast acc o toppfart? *kul att veta bara*
hur gör man med strypning och dylikt. hur är bäst att strypa dem (lättast att ta bort)
tack för svar
OlleR skrev:MilleR: Du ska se att du blir "less" på effekten på 1000cc också, å då måste du ju ha turbo... Å bigbore...
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |