Nybörjare på grus hjälp med hojval!!!

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Hoj
Yamaha -R6 09
Var uppe i säfsen på offroad school och körde grus:banana sjukt roligt, nu tänkte jag skaffa en grus hoj. behöver lite tips inte super haj på att mecka och väldigt kort i rocken...

då jag har en street hoj så behöver den inte vara allt för allround tänkte ha riktiga grus däck på...

Tack på förhand :)

Hur mkt grus, bana, ren offroad i skogen ? Asfalt ? Fokus på effekt, smidighet, serviceintervaller, pris ? E regg, lv regg eller oreggad ?

Typ runt 30 000. lv reggad. mest grus är tanken men asfalt för att ta sig dit. Gärna inte allt för täta serviceintervaller.

Om du vill ha lättkörd så uteslutande DRZ400s men sadeln kanske är för smal. Annars provsitt gärna en DR650SE

Du kan få provköra min DR650 -96 om du vill. Kanske lite billig/gammal men i princip skottsäker. PM:a isåfall. Tycker den är bra, var i Säfsen och körde BMW härom helgen jag med och förstår ditt behov av grus...

En Yamaha WRF450 kanske?
Iofs vill de ha ganska mycket service, men det är relativt lätta saker att göra. Man får läsa på lite för första gångerna, men sen gör man det ganska enkelt framöver.

Eller varför inte en Monstra 450:a. Man får ju en väldigt ny, väldigt billigt. Leta upp Monstra-tråden här på SH för mer råd.

Annars Honda CRF450:a.

XT/TT är väl relativt servicefria. 250 är typiskt cross/enduro maskiner, du vill nog inte åka många meter asfalt med dom ;) Jag tycker min 450 är för trött på asfalt...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti