Nybörjare,behöver,tips,&,inför,första,motard

KTM 690 SM/SMC eller KTM 625/660, finns ju 640 oxo men den är slö enligt många (alla).

Det går, men det är allt annat än bekvämt och du kan knappast skjutsa längre sträckor, det vågade jag inte ens ge mig in på, så obekvämt/opraktiskt va det!

Vad behövs då? Ett par fotpinnar som svetsas på ramen + något som passagerare kan hålla i sig med?
Kan tänka mig att det är riktigt obekvämt att köra längre sträckor med. Men jag hade bara tänkt att köra runt i stan med hojen. Blir inga längre sträckor att skjutsa heller. Men det kan väl inte vara mer obekvämt för passagerare som det är för föraren?

Vad behövs då? Ett par fotpinnar som svetsas på ramen + något som passagerare kan hålla i sig med?
Kan tänka mig att det är riktigt obekvämt att köra längre sträckor med. Men jag hade bara tänkt att köra runt i stan med hojen. Blir inga längre sträckor att skjutsa heller. Men det kan väl inte vara mer obekvämt för passagerare som det är för föraren?

Jag skjutsar min tjej lite kortare resor, typ 5 mil. Det är inga problem säger hon. Jag tror att passageraren sitter bättre än föraren. Sadeln är lite bredare där bak och ingen vind på sig.

Onödigt att åka på MC-semester kanske, men lite kortare rundor är inga som helst problem...

Jag skjutsar min tjej lite kortare resor, typ 5 mil. Det är inga problem säger hon. Jag tror att passageraren sitter bättre än föraren. Sadeln är lite bredare där bak och ingen vind på sig.

Onödigt att åka på MC-semester kanske, men lite kortare rundor är inga som helst problem...

Låter super bra!
Men vad är det som egentligen behöver fixas för att få en godkänd hoj för 2 personer?

Låter super bra!
Men vad är det som egentligen behöver fixas för att få en godkänd hoj för 2 personer?

Beror på hoj, husa har jag svårt att tänka mig att det skulle gå. Ktm 640 är väl alla årsmodeller godkända? 660/625 Fick ta passagerare efter -05. Har för mig att det handlade om en ny bakram och pinnar typ.

något som passagerare kan hålla i sig med?

Passageraren håller i sig i föraren :fakta

Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back