Nybörjare + bakhjul + Hayabusa

Intelligensen är död. Varför nappar alla idioter på sådana här flamebaits?

Gulleplutt skrev:
Jag har haft körkort i 2 veckor...

om jag får citera uppkörningsgubben "Du e skitdålig men du e godkänd"

jag tror honom för jag kan inte få upp farsans Hayabusa på bakhjulet. det e inget fel på hojen för den går 300 efter mätarn men den går fan inte på bakhjulet. Finns det bakhjulskit man kan köpa eller är det bara jag som suger?

Jag har en kompis som e tjock å det kanske skulle göra susen men vi har bara en hjälm.

Nån som har nått tipps?

Fyll packvaskorna med bly... :D

Ligg på 2an i ca 70, acca lagom, arbeta in å ut kopplingen så du tar upp han.. Testa lite bakhjul i hårt acceleration, tills du känner dig "hemma". Ta upp hojjen högre och högre, tills du kan behärska balanspunkten å hålla kontroll över cykeln. Krävs lite träning, men ger man sig fan på det så går det nog bra.

Glöm inte ryggplattan :tummenupp

Grrrooov skrev:
Har en fundering på militärens automathojar.

Nån som vet om dom är något rappa? Hur många växlar har dom tros? Något att ha att leka med på vintern kanske?

Husqvarna 258? Nja rappa å rappa e väl synd å säga för en 250cc men det går å dra bakisar med dom... :tummenupp
Fyrväxlade är dom!
Vintertid rekommenderar jag den varmt, med tillhörande skidor... nog ett av det roligaste jag har gjort på snö utan tvekan! Sjukt roligt faktiskt... :tummenupp
Var kan man köpa sånna? Jag vill med ha en till vinter... PM:a mig om du vet var så e du bördig :)

Gulleplutt skrev:
Jag har haft körkort i 2 veckor...

om jag får citera uppkörningsgubben "Du e skitdålig men du e godkänd"

jag tror honom för jag kan inte få upp farsans Hayabusa på bakhjulet. det e inget fel på hojen för den går 300 efter mätarn men den går fan inte på bakhjulet. Finns det bakhjulskit man kan köpa eller är det bara jag som suger?

Jag har en kompis som e tjock å det kanske skulle göra susen men vi har bara en hjälm.

Nån som har nått tipps?

Du kan ju gå in på Zatzy och köra en fake tråd där oxå eftersom du verkar tycka att detta är roligt.

sismo skrev:
Varför nappar alla på sådana här flamebaits?

Precis vad jag alltid har undrat!

När jag ser ett dylikt första inlägg så brukar jag scrolla ned bara för att kolla om nån verkligen köper typ;

"Är det ok om jag kör på min oföräkrade, turbomatade Gixxer1000 över några gamla tanter utan körkort, eller tror ni att polisen blir sur?"
och börjar argumentera emot seriöst :va

motardnisse skrev:
Varför inte ta bort hela tråden!!!!!!!!!!

det är frivilligt att läsa trådar, om en fråga är oseriös så blir svaren oftast lika oseriösa, vilket kan bli ganska underhållande ibland. personligen gillar jag ducatismutskastartråden mest.

SvartR1a skrev:
Lånar gärna tråden lite snabbt för en fråga om bakhjulsåkning. Jag brukar ta mig upp på 2an och kan stanna där ganska länge men är lite orolkg för att banka in 3an :huvet har hört allt för många historier om hur man skrotar växlings gafflarna, Ni som bakhjulsväxlar kopplar ni eller slår ni bara av på gasen och växlar :confused:
Jag tycker det känns "mjukare" och skonsammare för lådan att INTE använda kopplingen. Man har bara lite tryck på växelföraren och när du slår av gasen för att balansera hoppar växeln i.

Bör tillägga att jag inte växlat mellan 2-3an utan bara mellan 1-2an.

Det är viktigt att du kommer tillräckligt långt upp!
Gasa så mycket som möjligt fega inte!
Det här är lagom:

:rolleyes:

Bifogat

• bakhjul.jpg
    bakhjul.jpg
    70.2 KB · Visningar: 143
Du måste bara filma om du ska testa.!!!

Är redigt sugen på en bra film.. :corn

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...