Nyare kåpor på tidig R1

[vedder]

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
GPX 600-R -91, KTM 525 EXC, Husaberg FE501
Hej alla.
Först och främst vill jag säga att jag har använt sök-funktionen här, men vet inte om jag söker tokigt eller bara inte hittar det jag söker??

Som rubriken antyder så är jag grymt intresserad av att veta om det går att byta upp sig till nyare kåpor?
Har en R1 från 98 och den är i underbart fint skick.
men för att variera sig lite och stundvis ha hojen i lite busigare utförande så skulle jag vilja ha kåpor och främst då toppkåpa och strålkastarna från 04-06

Är detta något som är möjligt i avseende till bredd höjd osv?

Är det någon av er som bytt och kan visa några bilder?

Tack på förhand.

/ Jonny

Att bara ha toppkåpa med den gamla underdelen utan en permanent ombyggnad utan en massa plastning blir nog svår. Håller själv på att sätta 07ans r6-kåpor fram på en r1 99, och det inte är inte utan huvudvärk... Inga kåpstag passar, bredden är inte samma , andra lysen etc. Så det är lite jobb.

Jag tycker absolut att du ska bygga om till nyare kåpor, men skippa iden med att kunna "stundvis" byta tillbaka i kombination med att ha olika delar från olika hojar.

Hej och tack för svaret.
Jag var nog lite diffus då jag skrev. Jag menade inte att jag skulle byta fram och tillbaka hur som helst utan snarare om det blir några oegentligheter vid besiktning med lysen, vid (orimlig tanke) eventuell försäljning eller vid någon ofrivillig kontakt med markplanet.
Och jag inser att man för minst huvudbry bör byta även sidokåpor och resten. Menade bara att jag ville byta kåpor för att få den snyggare toppkåpan och strålkastarna.

Ska kolla runt om jag hittar några nyare kåpor och testa mig fram.

Tack igen

Mvh Jonny

Ok!

Ett hett tips är Ebay, det mesta är billigt over there nu! Lysena är inget problem, dom är godkända. Se bara till att vinkeln blir rätt när du bygger egna fästen.

Lycka till!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...