nyare hoj?

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Dags att börja leta ny hoj, eller rättare sagt nyare. Valet står mellan r1 och gsxr1000. Själv tycker jag nog r1 är ett snäpp snyggare. Funderar också ev på tyskland. Nu till funderarn. Är det stor skillad på 01 vs 02? Är det lönt att åka till tyskland och lägga samma summa pengar men att få en 02 eller tom en 03? Snälla, säg vad jag skall för jag vet inte själv!

Åk till Tyskland, köp hoj, köp öl och sprit och bjud sen på fest... :pannkyss

R1-98 - 01 är väl mer eller mindre densamma rent tekniskt om jag har fått rätt info.
Kolla in ww:s tråd i wikidelen: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=167028

R1 -02 - 03 är i mina ögon den snyggaste av rettorna men smaken är ju som baken.

-02-03 r1ans bakdel är skitful samt att de har ett pissigt insprut.

Det är nog det jag undrar mest över, om det verkligen är så pissigt? Jag hade en gsxr 98 750 med förstagångsinsprut på men det funkade ganska bra faktiskt. Är det bättre att backa till en -01 då eller, har inte råd att gå upp till en -04. Gsxr1000 -03 kanske funkar bättre. Hilfe hilfe bitte!

En smaksak tycker varken gsxr -03 eller rettans är bra på de tidiga. Men smaken är som baken. Själv är jag förgasarkåt ska du inte ligga 12mil på bakhjulet så funkar förgasare bra.

Hur mycket hade du tänkt lägga ?
vad avgör köpet ?

inköpspriset ?
årsmodell ?
försäkringskostnad ?

sedan e du inte lika lång som jag e, så gixxern kan nog kännas lite stor för dig, speciellt 03-04

sedan, vill du ha fuggar eller insprut ?
går fuggar bort, så måste du välja en 02-03 på R1:an, där var gixxer tidigare

själv tycker jag att gixxer 1000 -03 koppar e grymt snygg.

jag stod själv i valet & kvalet.. men min R1 -04 byter jag fan inte bort nu.
i så fall blir det en mv (om jag får råd)

Gixxer

Köp min gixxer1000???
En 02:a svart/blå, skitsnygg med lite olika tillbehör...2400mil och i ett kanonskick..Vid snabb affär får du den för 55000:- finns i kalmar..Sugen?

köp en Retta från 02, dom funkar, sprutet är inte alls så pissigt som det påstås, + att bakdelen är den snyggaste i världen, kolla min avatar bara: ):):)

Hur mycket hade du tänkt lägga ?
vad avgör köpet ?

inköpspriset ?
årsmodell ?
försäkringskostnad ?

sedan e du inte lika lång som jag e, så gixxern kan nog kännas lite stor för dig, speciellt 03-04

sedan, vill du ha fuggar eller insprut ?
går fuggar bort, så måste du välja en 02-03 på R1:an, där var gixxer tidigare

Fuggar eller sprut kvittar för mig. Jag har max 50 loppor att lägga. Försäkringskostnaden har jag kollat fram tom -02 och tycker den är rimlig (6000 halv/helårs). Vill gärna ha en 02, känns lite bättre jmfr med den jag hade från 98. Jag har inte provsuttit ngn av modellerna, är 174 cm kort eller lång ;-). Sen tycker jag att R1 generellt sätt är snyggare än gsxsr. Ah, jag vet varken in eller ut. Tror nog jag blir lika nöjd oavsett modell från -02. Kanske körställningen som får avgöra. Sen vill jag nog att det står max 3000 mil på mätaren, skruvad eller ej hahahahahahaha. Rent pyskologiskt sas.

köp en Retta från 02, dom funkar, sprutet är inte alls så pissigt som det påstås, + att bakdelen är den snyggaste i världen, kolla min avatar bara: ):):)
Håller med dig om bakdelen! :tummenupp
MAn kan dessutom köpa en såndäringa integrerad blinkers vilken är rätt fräck.

I övrigt tror jag du kommer att sitta bra på en R1:a PG.
Jag har inga problem med körställningen på vår -98 förutom de tillfällen vi haft lite för korta fotpinnar... :huvet

Kan även vara värt att gå på lite nyare..
R1 04 blev ju avsevärt mycket bättre än tidigare
samt Gixxer 05 blev ju en hit.

"Köp en ny hoj annars stryper jag dig, säger min hustru."

Tänk den som hade en sån fru?! :huvet

Fuggar eller sprut kvittar för mig. Jag har max 50 loppor att lägga. Försäkringskostnaden har jag kollat fram tom -02 och tycker den är rimlig (6000 halv/helårs). Vill gärna ha en 02, känns lite bättre jmfr med den jag hade från 98. Jag har inte provsuttit ngn av modellerna, är 174 cm kort eller lång ;-). Sen tycker jag att R1 generellt sätt är snyggare än gsxsr. Ah, jag vet varken in eller ut. Tror nog jag blir lika nöjd oavsett modell från -02. Kanske körställningen som får avgöra. Sen vill jag nog att det står max 3000 mil på mätaren, skruvad eller ej hahahahahahaha. Rent pyskologiskt sas.

SEX TUSEN för en halvförsäkring??
Är du 200 år gammal och bor i öknen? :5sure
Hur kan du få en försäkringskostnad som är mindre än 1/10 av min?

Kan man regga en GSXR 1000 som 11kw? :D

Nja, haken är att jag bara får köra på 30-vägar och med farthållare inkopplad.

PG är MER än 200 år....o öknen det stämmer bra det: Sandby!! :D:D

Last edited:
Kan nog inte göra resan förrän i januari, massor som krockar. Har redan dammsugit mobile o autoscout24. Ut på en tors o sen hem på lördag, e min plan. Men självklart e jag sugen, vill åka nu!
Tokfan, till Hamburg ToR hinner du på en dag ju. Hyr en skåpbil, med en sån kör du 80 mil i ett nafs. Inga ursäkter, schas iväg nu. :7peta
Glöm inte priten, jag dricker gärna GT.

Bifogat

• PGH tour (Small).jpg
    PGH tour (Small).jpg
    103.5 KB · Visningar: 54
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!