Nya YZR-M1!!!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
WOW! Ar min forsta reaktion. Snygg eller vad! Jag vill sa ha den dara subframe'n och plast!! Aven det dar sliponet ar ju lite fett.

Nan som har informationen pa den har hojjen? hp? vikt osv
 

Bifogat

  • yzrm1.jpg
    yzrm1.jpg
    119.7 KB · Visningar: 644
Ojojoj! Utan tvekan den snyggaste MotoGP-hojen hittils.

Edit: verkar som om Yamaha har sneglat lite på RCV:n, kåporna ser betydligt mindre ut än förra året.
 
Jag tippar på att det där är en marknadsföringsgrej mer än aerodynamiskt perfekt. Den där formgivningen kommer att sälja fetmånga R6 och R1 i år. Och nästa års nya R1 blir nog VÄLDIGT lik den där hojen...
 
Mattias skrev:
Jag tippar på att det där är en marknadsföringsgrej mer än aerodynamiskt perfekt. Den där formgivningen kommer att sälja fetmånga R6 och R1 i år. Och nästa års nya R1 blir nog VÄLDIGT lik den där hojen...

Hondas RC211V är ju heller inte aerodynamiskt perfekt. Tydligen så ska denna typ av konstruktion ge förbättrad stabilitet i kurvorna jämfört med den "äldre" typen som vi kunde se på 2002 års YZR-M1.

Men, man ser dock släktskapet med R6:an tydligt, men kanske det är tvärtom?
 
Så ska det se ut, inte fjolårets iaf den var ful, men den här :bow
När tas den i bruk månne, 5:e april?
 
Den är ju klart snygg men inte är den speciellt vågad designmässigt, Ducatin och Suzukin är båda mycket grymmare i mitt tycke.
 
Vad används den tunna röda cylindern som ser ut som en lyft för bakluckan som sitter vid framhjulet till?
 
Blade skrev:
Vad används den tunna röda cylindern som ser ut som en lyft för bakluckan som sitter vid framhjulet till?

Det är nog för datalogging, där man mäter gaffelns rörelser.
 
J-Bone skrev:
Den är ju klart snygg men inte är den speciellt vågad designmässigt, Ducatin och Suzukin är båda mycket grymmare i mitt tycke.

De är snygga men inte heller de särskilt vågade i designen. Det är väl bara Kawasaki som stuckit ut lite men den blir ju mer och mer slimmad den också.
Det har ju inte kommit några revolutioner på designfronten på en herrans massa år helt enkelt för att det är svårt att göra något radikalt som är bättre än det som finns. Britten var väl senast med ett helt eget stuk.
 
RejserAnders skrev:
Kolfiber fälgar???
Har de inte kolfiberhjul i motogp?
Dessa ser väldigt mycket ut som aluminium...

Kastar in en gissning på någon form av magnesiumlegering.
 
valmers skrev:
Kastar in en gissning på någon form av magnesiumlegering.

Kolfiberfälgar är förbjudna inom racing pga av att de inte är hållbara nog. Fälgarna är helt klart i magnesium, förmodligen smidd sådan. Finns inget bättre material att göra fälgar av idag om man vill ha dem lätta.

/M
 
Aprilia körde med kolfiberfälgar på Rossis RSW250 1998. Jag vet faktiskt inte om det är förbjudet i GP. SleazyLiving-Micke kanske vet bättre.
 
Om man är intresserad av kolfiberfälgarnas vara eller inte vara i MotoGP så kan man lafdda ner hela det tekniska reglementet på www.fim.ch

Jag tror de får ha det men det är inte lönt eftersom hojarna ändå kommer ner till minimivikten och skillnaden mellan magnesium och kolfiber är kanske inte så jättestor, eller?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top