Nya Yamaha XJR1300

Njäe, tycker inte om...

Nä, men XJR:en ska väl vara en flirt med superbikes som de såg ut runt 1980 och så där såg de ju inte ut. Nu verkar det va en blandning av mycket. Caféracer-bak, sidokåpor från min XT 500, framlampa från gud vet vad... Och varför mattsvart avgaseri och framstänka? Det hade inga hojar 1980.

Så trist är jag.

Skulle mer säga bort med ljuddämparen och skylthållaren, dvs det man alltid tar bort nu för tiden, sen är den klar vad gäller det visuella :)

Kul att dom ger sig på denna "klassiker". Friskt vågat liksom... men fi fan vad ful den är.
Men yamaha känns verkligen som om dom satsar allt på att sopa banan med dom andra japsarna genom att toklansera nya eller uppdaterade modeller.

Njäe, tycker inte om...

Nä, men XJR:en ska väl vara en flirt med superbikes som de såg ut runt 1980 och så där såg de ju inte ut. Nu verkar det va en blandning av mycket. Caféracer-bak, sidokåpor från min XT 500, framlampa från gud vet vad... Och varför mattsvart avgaseri och framstänka? Det hade inga hojar 1980.

Så trist är jag.

Håller med dig lite. Den är förvisso rätt ball men den verkar inte veta riktigt vad den ska vara... påminner mer om nån jättescrambler än en retro superbike. det öppnar iofs för egna tolkningar av den vilket är kul. men den gamla är snyggare :)

Dumpa stänkan, kapa dämparen precis efter den koniska delen (megafon!), ta bort de där hemska sidopanelerna, droppa ner gaffelkronan lite och på med smuttare speglar så är den rock n roll

Dumpa stänkan, kapa dämparen precis efter den koniska delen (megafon!), ta bort de där hemska sidopanelerna, droppa ner gaffelkronan lite och på med smuttare speglar så är den rock n roll

Tänkte börja med ett Akrapovicrör och en skylthållare.
Jag älskar designen som den är.
Jag bestämde mig för att köpa den några sekunder efter det att jag var in på Yamahas hemsida och tittade på bilderna.

Någon med lite PS skillz som kan choppa den översta bilden enligt detta recept? :P

Bort med passagerarpinnar, annat avgas och annan skylthållare så är den en riktig vinnarhoj i mina ögon. Kul att Yamaha ger sig på lite retro.

Saknar fortfarande en ny CB1100R från Honda... :(

Yes! :kär

Bifogat

• Skärmavbild 2014-10-03 kl. 08.18.50.jpg
    Skärmavbild 2014-10-03 kl. 08.18.50.jpg
    99.4 KB · Visningar: 137
  • Skärmavbild 2014-10-03 kl. 08.18.28.jpg
    Skärmavbild 2014-10-03 kl. 08.18.28.jpg
    125.6 KB · Visningar: 124
  • Skärmavbild 2014-10-03 kl. 08.18.15.jpg
    Skärmavbild 2014-10-03 kl. 08.18.15.jpg
    122.6 KB · Visningar: 117