nya!!! WR125X, WR125R

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
Vad tycker ni om dessa nya skapelser? :)

2009-WR125X-colour-blue_tcm36-266510.jpg


2009-WR125R-colour-blue_tcm36-265189.jpg



Motortyp Vätskekyld, 4-takt, forward-inclined single cylinder, 4 ventiler, SOHC
Cylindervolym 124,7 cc
Borrning x Slaglängd 52 x 58,6 mm
Kompressionsförhållande 11,2:1
Motoreffekt 11 kW (15 hk) vid 9.000 v/min
Max vridmoment 12,2 Nm (1,24 kg-m) vid 8.000 v/min
Smörjsystem Våtsump
Bränslesystem Bränsleinsprutning
Typ av koppling Wet, multiple-disc coil spring
Tändsystem TCI (digital)
Startsystem Elektrisk
Växellåda Konstant ingrepp, 6 växlar
Slutväxel Kedja
Bränsletank 8,5 liter
Oljetank 1,15 liter


Mer bilder/fakta:
http://www.yamaha-motor.se/produkter/motorcyklar/125cc/
 
om de är lika slöa som xt125 serien är det inte så spännande. 125 klassen ska bestå av enbart 2-takt, samt ligga runt 30 hästar ostrypt.
 
wr125 ska ha 15 hk, 4 ventiler och vattenkyld, samma motor som r125?

jag har XT:D å den är rätt slö:näsblod
 
Last edited:
137 kg fulltankad?:va

utseendemässigt har väl motarden potential... i övrigt, ett fiasko som i princip alla dagens hojar.......
 
Tycker dom ser plastiga ut, men annars rätt najs.
Bra att de kommer 4t med lite mer effekt, men fortfarande inte lika bra som 2t :tungan

137 kg fulltankad?:va

utseendemässigt har väl motarden potential... i övrigt, ett fiasko som i princip alla dagens hojar.......

Rätt mycket ja... :va
Vad väger en CRM/DT? Fulltankad då givetvis)
 
Tycker dom ser plastiga ut, men annars rätt najs.
Bra att de kommer 4t med lite mer effekt, men fortfarande inte lika bra som 2t :tungan



Rätt mycket ja... :va
Vad väger en CRM/DT? Fulltankad då givetvis)



crmen väger däromkring oxå. fattar inte uhr dom lyckats få en modärn hoj så jävla tung? allt väger ju fläsk på crmen.

lixom en prestandamaskin kan dom pressa ner under 100 utan problem....
 
en 4-takts motor väger mera än en 2-takts och det är väll där den största skillnaden är.

Visst går det att pressa ner vikt men antar att det kostar mer också...?
 
Tycker allt ser nice ut, Excel fälgar på motarden är ju trevligt:) (om jag inte ser i syne?), Dock känns baken lite väl kort och uppåtriktad
 
Ser ju ganska snygga ut, faktiskt. Men varför så horribelt ful sving? :confused:
 
Ser ju ganska snygga ut, faktiskt. Men varför så horribelt ful sving? :confused:

Och stjärten pekar väl lite väl mycket uppåt på måtarden? Ful framdel dessutom. Hade de plast över på lagret? Ser ju ut som en leksak.

Överdrev jag nu? Känns som, är är rimligtvis så, att de byggde hojen med pengar som begränsades pga. den snåla efterfrågan. Iofs har yamaha inte de snyggaste offroadhojarna heller imo.

Ser moppig ut helt enkelt.
 
jo men det är ju yamaha därav tyngden den är ju heller inte inriktad som tävlings/sporthoj (inte typen sporthoj, ni vet vad jag menar)
 
Jag stör mig fortfarande på att svingen ser ut att vara hämtad från en leksaksmoped från 80-talet! :mad:

Dom kunde väl fan kostat på sig en lite snyggare?
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top