Häromdagen på Kungsgatan i Stockholm hade en kille på en Triumph Thruxton och en taxi haft en sammanstötning. Såg inte allvarligt ut, men polisen var där och tog upp anmälan etc. När jag gick förbi såg jag att killen som kört Triumphen saknade allt vad skyddskläder heter: tajta jeans, kavaj och...cykelhjälm! Ja, du läste rätt. En sån där kastrullformad av samma snitt som skateboardhjälmar.
Och ikväll – en bit utanför stan – hamnade jag bakom en Yamaha Wildstar 650 som väntade på att köra ut på en större väg. Vid styret en snubbe runt 40 i kortbrallor, t-shirt och integralhjälm. Bakom honom på passagerarplatsen: en grabb runt 7 år i tröja, jeans och...just det...cykelhjälm.
Fler som har sett stollar köra mc i cykelhjälm, eller lyckades jag pricka in landets hela bestånd på två dagar?
Och ikväll – en bit utanför stan – hamnade jag bakom en Yamaha Wildstar 650 som väntade på att köra ut på en större väg. Vid styret en snubbe runt 40 i kortbrallor, t-shirt och integralhjälm. Bakom honom på passagerarplatsen: en grabb runt 7 år i tröja, jeans och...just det...cykelhjälm.
Fler som har sett stollar köra mc i cykelhjälm, eller lyckades jag pricka in landets hela bestånd på två dagar?
Bifogat
Last edited: