Nya tjej här...

• Thread starter Thread starter keepern
  • Start date Start date

keepern

Guest
Ja ä ny på denna sida :banana å försöker förstå mig på allt :D

Ja kör en kawa er5 -04 å funderar på byta upp mig, ä grymt sugen på en kawa er6 men tror att ja kommer vilja ha en tungre ganska snabbt, kan kawa z750 va ett bättre allternativ? :confused:

Välkommen!

Satsa på Z750 om du är sugen på den. Det skulle jag ha gjort. Eller så provkör båda och jämför om du är osäker :)

Välkommen!

Satsa på Z750 om du är sugen på den. Det skulle jag ha gjort. Eller så provkör båda och jämför om du är osäker :)

Tack för ja å rädd att d inte blir så stor skillnad mellanm 500 som ja har å 600... får nog pröva båda å sen fundera under vintern:D

Vet ju inte men det borde vara skillnad som natt & dag på ER-5 och ER-6 :va Som verkar vara en riktigt trevlig maskin.

Det jag vet är att ER-6 har riktigt låg försäkringspremie, bensinsnål som tusan!
Systermaskinen Versys var med på långresa i somras och den drog 0,35L/mil :tummenupp

Z750 och annat större så kan ju premierna rinna iväg också. Ut och prova en ER-6 du!

Välkommen!

Klart du ska ha en z750! :yoparty

Jag bor i innerstan och har en premie på 5700 kr för helförsäkring. :tummenupp

/Mirre

hört att z750 ska vara rätt så tung... men den är ju riktigt snygg så du lär nog testa före!

Hej hej
Jag är också sugen på z750 till nästa säsong. Känns som en perfekt efterföljare av min zr7. Lättare och mer effekt (plus en sjätte växel att kunna peta i). Siktar på s-utförande med frontkåpa.

Hej och välkommen! Jag kör er-6 och än har jag inte tröttnat på den. Har även kört bana med den och har hur kul som helst. Den har bra vrid i sig för sin storlek. Mycket smidig i stadstrafik är den också.

Vill tacka för alla inlägg :D

men tror att d bästa ä å prova båda för att känna skillnade :)
Sedan kan totalpriset spela lite roll eftersom försäkringen blir större skillnad oxå :S tyvärr.

D ja kände me er5 ä att den ä lite lätt att sitta åka långsträckor me
(sundsvall - Hamra 30 mil) men ä en pärla i stan :yoparty.

// Jo

Välkommen!

Jag tycker helt klart du ska testa lite olika märken oxå.
Polaren har en z750 och är grymt nöjd med den, men det finns ju fler fiskar i havet...:)

Välkommen hit. Var själv sugen på en Z750 men köpte mej en CB1300...lite skillnad kanske hehe. Tror Z750 är en jäkligt trevlig hoj.

Välkommen hit :)

Har testat Z1000, mycket fin hoj. Men ska du ha en lite mindre maskin så hade jag provat Triumph Street triple R på 675cc, riktigt rolig maskin, och väldigt lättkörd med drag genom hela registret :tummenupp
Själv väldigt sugen på en sån nu, sen är den jävlans snygg (i mitt tycke)

Hoppas du kommer trivas här och lycka till med hojen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT