BYAKIN skrev:2551629Är inte ute efter att korsfästa här men:
Att gå ur facket är ingen bra ide, en fackförening är till för att hjälpa arbetare,tjänstemän m.m i löneförhandlingar,arbetstider,ersättningar,tvister och allt va satan det kan stå i deras handböcker. Den dagen som facket blir för svagt och inte kan ta kamp vid uppsägningar,permitteringar så kan företagen gallra hur dom vill, inga löneökningar osv. helt plötsligt så har jag/du/vi inga rättigheter. Så att gå ur facket för att tjäna pengar kan bli ödesdigert. (måste poängtera att jag inte är fackligt ombud eller så)
Det där med att sälja bilen och åka kommunalt. Kan fungera i nära anknytning till storstäder, föreslå det till en norrlänning som har 20 mil till jobbet och knegar 2-skift, jag vågar inte iaf.
Lika skatt skulle innebära väldigt stora samhällsklyftor som ger ännu större problem på andra plan enligt min mening.
Natti natti
Är man lite paranoid så skulle man nästan kunna tro att det är det som är hela iden med höjda fackföreningsavgifter. Den här gången är det säker några som helt enkelt får skita i avgiften och hoppas på det bästa, nästa höjning är det några till, sen några till och vips.....fackföreningen, är det typ en rotary klubb eller nått?
Men bara om man är paranoid vill säga.