Canoly
Guest
Torkel skrev:Åter till tråden: Jag tycker att 125jr är den roligaste klassen att kika på, sickna dueller det brukar vara där! Eller är jag ensam om att tycka det?
Du är inte ensam om att tycka så
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Torkel skrev:Åter till tråden: Jag tycker att 125jr är den roligaste klassen att kika på, sickna dueller det brukar vara där! Eller är jag ensam om att tycka det?
Torkel skrev:Jag har också fått den bilden av Mr Koll-på-all-racing-på-nätet men den var nog ett photoshopfix tyvärr. Sen är du fel ute om du ska köra SP, du ska köra EM och sen ska du ta en säsong i VM. Pungt.
Åter till tråden: Jag tycker att 125jr är den roligaste klassen att kika på, sickna dueller det brukar vara där! Eller är jag ensam om att tycka det?
Denna kanskeoscar skrev:F-ck! Hade en bild på den i datorn som Axxexs skickade till mig, men nu hittar jag den inte! Väckte lite habegär, och när den kommer i produktion så blir det SP även för mig!![]()
WASP skrev:Jovisst var det så, men du menar att även std600 är för dyrt eller?![]()
Billigare klass än så är väl svårt att få?.
Fast konceptet med en enhetscup är bra ekonomiskt ur alla synvinklar annars skulle alla köpa nya R6WASP skrev:Jovisst, men det är väl oftast supportklasser, knappast därför folk går till de tävlingarna eller? Jag är fortfarande tveksam till att lyckas få förare till en sådan serie, jag skulle inte nappa iallafall. Antar att detta skulle vara en ekonomiklass där man kör sådana hojar helt standard. Om inte så skulle du ju vara tillbaka på de kostnaderna som gäller för övriga klasser likaväl... fast du kör med lite mediokrare hojar.
Jo, visst är det så men någon klass med 7 startande finns väl inte i SM?Cliff Barnes skrev:Eeee..... fulla startfält brukar väl ge mer omkörningar
än 7 pers spridda på banan eller ??
Det är väl racing/omkörningar/fighter/jakter folk vill se
ORD2ono skrev:Om du ska locka mer publik så är jag övertygad om att tävlings arrangemangen måste dessutom erbjuda en totalupplevelse för alla smaker.
RR sporten måste lära sig vad promotion är för något och hur man lockar folk.
Njae men det ser rätt ballt ut http://www.classicbikes.com/sv650racing.htmlWASP skrev:Frågan är om en sv650-klass skulle bli den kioskvältaren som gör att RR blir större än fotboll i sverige...![]()
Angående få in nya personer som inte behöver betala mycket för att så finns ju redan de klasserna, 125STD för unga, sedan 250 sp alt rookie 600/1000 för de äldre. 600std är ju ingen instegsklass.2ono skrev:Men frågan är om fler utövare skulle få sporten att växa? och följdfrågan blir om fler skulle tänkas köra ett billigare 4T alternativ än Std600? kanske läge att göra en marknads undersökning.
Ibland verkar inställningen vara självsanerande har du inte råd ska du inte köra.![]()
Fast konceptet med en enhetscup är bra ekonomiskt ur alla synvinklar annars skulle alla köpa nya R6r om dom hade råd.
Poängen kanske inte är att locka dig som har råd att åka Std600 utan han/hon som aldrig kört förr dvs få in nya personer, sponsorer och därmed ny publik.
Om du ska locka mer publik så är jag övertygad om att tävlings arrangemangen måste dessutom erbjuda en totalupplevelse för alla smaker.
RR sporten måste lära sig vad promotion är för något och hur man lockar folk.
sandstream skrev:Jo, visst är det så men någon klass med 7 startande finns väl inte i SM?
Fast ska du ha in nya förare så finns ju redan klasserna för detta, billiga dessutom. Ser inte riktigt vad en SV650-cup skulle göra för att höja intresset från publiken i Svergige. De länder som har sådana klassser är länder där det redan finns ett stort intresse och flera olika arrangörer som kör klubbracing på ha roligt nivå. Bra också men inte det som gör att fler kommer till Sverige.2ono skrev:Men frågan är om fler utövare skulle få sporten att växa? och följdfrågan blir om fler skulle tänkas köra ett billigare 4T alternativ än Std600? kanske läge att göra en marknads undersökning.
Ibland verkar inställningen vara självsanerande har du inte råd ska du inte köra..
Det är nog mer vad som behövs. Arrangemang som dels är roliga att besöka och dels är synliga för folk så de vet att de ska åka dit.2ono skrev:Om du ska locka mer publik så är jag övertygad om att tävlings arrangemangen måste dessutom erbjuda en totalupplevelse för alla smaker.
RR sporten måste lära sig vad promotion är för något och hur man lockar folk
Ja, det var ju inget fel på de hojarna.GSXR1100R skrev:Njae men det ser rätt ballt ut http://www.classicbikes.com/sv650racing.html
GSXR1100R skrev:Svensk RR är lite av dagens I-lands problem, det är för få som klassas upp till A-förare, talang & pengar styr vad man vill/kan köra, resultatet är att Rookie klasserna blir knökfulla och toppskiktet i Rookie har samma varvtider som bottenskiktet i tex SBK.
Detta gör att Roookie blir tuffare och tuffare för varje år, 1.09 på Knudan räckte rätt så långt för ett par år sedan, idag så kvalar man knappt in på den tiden.
Tvångsuppklassning av snabba förare leder ibland till att dom istället lägger av med RR pga sponsor/pengabrist.
Hade man haft en promotor som hjälpte dessa med att fixa sponsorer så hade fler A-förare fostrats i detta land.
Då måste först minst en klass bort, inte så enkelt som sagt, 250SP är redan i dagsläget en relativt billig klass, dock är det som Oscar säger svårt att få fram nya hojar, men å andra sidan så lär inte tvåtaktsfolket ha speciellt kul på en SV650.sandstream skrev:Ja, det var ju inget fel på de hojarna.
Vad jag har hört från folk som kör i rookie-klasserna är det inte direkt billigt.
En enhetsklass med relativt effektsvaga hojar och enhetsdäck till bra priser från leverantören kanske kan vara en bra inkörsport för att få in fler aktiva.

Torkel skrev:Kontroversiell fråga: Är effektstinna R1000 verkligen en lämplig nybörjarklass?![]()
Torkel skrev:Kontroversiell fråga: Är effektstinna R1000 verkligen en lämplig nybörjarklass?![]()
Torkel skrev:Jag tycker att 125jr är den roligaste klassen att kika på, sickna dueller det brukar vara där! Eller är jag ensam om att tycka det?
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |