"Nya" SV1000

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Jag her sneglat lite på den nya Suzuki SV1000 tyckt att den verkar ok men att den kan se lite tråkig ut. Men så var jag på motormässan igår och där stog det en utan kåpor och när jag provsatt den så verkar den ju vara gör go!
Någon som har lite konkreta fakta om hojen var den väger, vilket vrid och vilken effekt den har? Nu vill jag inte ha Suzukis uppg utan om det är någon som vet vad dom "riktiga" siffrorna säger :fakta Även om någon vet vad det är för ungefärliga premier som gäller för försäkringen.

klart du ska köpa en SV.
själv skulle jag ha köpt en sv1000 om jag hade råd att försäkra den,kl7
nu till siffrorna enligt bike.
117hk/8669fpm
103nm/7553fpm
liknande siffror i mcnytt.

kolla in www.sv1000.zyns.com = sv1000 forum

testa en förra sommaren & blev kär direkt men vet ju inte om den e bättre
än din sp1:a'??

clark73 skrev:
klart du ska köpa en SV.
117hk/8669fpm
103nm/7553fpm

Vet du hur den är för passagerare, är väl mest därför som den kan vara aktuell. Sedan så blir det nog inte tal om att byta "spettan" för det är min flickvänn som gärna vill kunna åka med och det lär inte gå på min iom att det är ensitts och att det inte finns någon riktig bak ram på den nu :)

Vadå "nya" ? Är det någon skillnad mot förra årets modeller? :confused:

Sätet är förövrigt otroligt oskönt på längre sträckor, men det går att rätta till som tur är. Antar att det är samma sak med baksätet, Corbin Saddles säljer en mjukvare variant som man kan sätta dit.

Spinky Spendrup skrev:
Sätet är förövrigt otroligt oskönt på längre sträckor, men det går att rätta till som tur är. Antar att det är samma sak med baksätet, Corbin Saddles säljer en mjukvare variant som man kan sätta dit.

vart hittar man corbin saddles??
Pris?
e lite sugen på suzukis gelseat!

gumman säger att hon gillar bönpallen fast vi har inte varit på nån längre tur än.

clark73 skrev:
klart du ska köpa en SV.
117hk/8669fpm
103nm/7553fpm

varför skulle du försäkra den just klockan 7?! :notme

Spinky Spendrup skrev:
Vadå "nya" ? Är det någon skillnad mot förra årets modeller? :confused:

Det är väll samma hoj, men har för mig att den kåplösa inte togs in i Sverige förra året. :va

PutteLiten skrev:
Det är väll samma hoj, men har för mig att den kåplösa inte togs in i Sverige förra året. :va
Stämmer nog det där med att det inte togs in några nakna. Jag fattade nog bara inte vad han syftade på med "nya".

han kanske missade att den kom -03 ?
för övrigt så fanns sv1000n redan ifjol liksom i år
bara sv650 som tas in i S version.

När jag skrev nya så tänkte jag på att jag inte sett en naken variant innan här i Sverige, där av fnuttarna " över nya :)

bebbe skrev:
Jag her sneglat lite på den nya Suzuki SV1000 tyckt att den verkar ok men att den kan se lite tråkig ut. Men så var jag på motormässan igår och där stog det en utan kåpor och när jag provsatt den så verkar den ju vara gör go!
Någon som har lite konkreta fakta om hojen var den väger, vilket vrid och vilken effekt den har? Nu vill jag inte ha Suzukis uppg utan om det är någon som vet vad dom "riktiga" siffrorna säger :fakta Även om någon vet vad det är för ungefärliga premier som gäller för försäkringen.

TJENA!

Har själv en sv1000s och är mycket nöjd. Finns nog inte nån snyggare hoj :) lycka till ride on :yoparty

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D