Nya Suzuki GSX-S1000, vad tycker folk?

Samma effekt som på min ace, mindre Nm än min ace, mera vikt än min ace som är från 98, allt blir inte bättre ju nyare det är?

Är den inte lik yamaha MT10 som också inte hänger med en hoj från 98?
;)Gör om en ace till euro5 så sk du se du får några kilon fler att släpa på också :) gillar inte alla dagens hojar heller men Acen har inte heller fallit mig i smaken eller tidiga rettan men smaken är som :arsele
man kör vad man gillar o ja antar dom säljer eftersom dom tillverkas
Sen ser man ju inte eländet i sadeln heller så det är skit samma ,ser ingen 10poängare i superduken eller japanska eller italienska alternativ heller utan saknar mest vindskydd

Last edited:
Ja lite skillnad är det ju. Tyckte inte den nya var så djäkla ful, jämfört med den gamla då. Det är ett nytt designspråk som är modernt.
Jag klagar inte på kraften i den heller. Jag menar 150 hästar är ganska ok i en nakenhoj och speciellt med den trevliga K5-motorn. Det är en av de bättre motorerna som Suzuki har byggt.
200 hästar i en nakenhoj är för mycket för 99% av alla hojåkare därute.

GSXS_1.jpg
GSXS_2.jpg

Rent spontant så ser den ju bättre ut än den gamla
Den gamla känns lite b-king över när man ser den nya

Last edited:
Sida vid sida som Wiseguy postade ovan får jag lov att säga att jag föredrar den nya. Däremot förstår jag inte varför man gjort om bukspoilern till en rundare design när man bara kunde ha tagit den vassare och snyggare designen från gamla modellen. :unsure:

Alltså, det är något med den gamla som får den att se ut som en överjäst degklump. Likt förbaskat är den ju tilltalande rent estetiskt.

Ja lite skillnad är det ju. Tyckte inte den nya var så djäkla ful, jämfört med den gamla då. Det är ett nytt designspråk som är modernt.
Jag klagar inte på kraften i den heller. Jag menar 150 hästar är ganska ok i en nakenhoj och speciellt med den trevliga K5-motorn. Det är en av de bättre motorerna som Suzuki har byggt.
200 hästar i en nakenhoj är för mycket för 99% av alla hojåkare därute.

View attachment 460264
View attachment 460265
200 hästar på topp är ganska irrelevant, om man inte kör fruktansvärt fort på bana, och då ska man ha kåphoj ändå.

Vad man vill ha med nakenhoj är 100<nm från 3000 varv. :fakta

Tycker den nya ser bättre ut och känns mer modern än den tidigare modellen.

Undrar om de kommer in under 140'.

Gamla modellen har nog inte varit världens försäljningsraket senaste åren, men om den här landar runt 140' så kan den säkert övertyga en del om att köpa.

Kanske bara är jag som har en förutfattad mening gällande hojen, men det känns mer som att den spelar i samma liga som MT-09 än S1000R eller Triple 1200 RS.

Undrar om de kommer in under 140'.

Gamla modellen har nog inte varit världens försäljningsraket senaste åren, men om den här landar runt 140' så kan den säkert övertyga en del om att köpa.

Kanske bara är jag som har en förutfattad mening gällande hojen, men det känns mer som att den spelar i samma liga som MT-09 än S1000R eller Triple 1200 RS.
Skiljer runt 50” så är det väl ganska klart dom inte spelar i samma liga
1200rs är ju fullt öhlinskittad så den är högre specad på pappret också

Last edited:
Jag tycker faktiskt den ser riktigt bra ut :tummenupp
Lite besviken på ingen IMU. Men det kan man leva utan!

Såja! Mycket bättre! :tummenupp
Suzuki är verkligen mästare på att återanvända gamla delar. Magkåpan ser ut att vara exakt densamma som den på nya Katana. Det är typ en Katana med andra kåpor.

MEN jag gillar den, cool strålkastare och fina linjer.

Jag gillar den, skulle jag köpa en ny hoj idag så hade jag kunna tänka mig den

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...