Nya Suzuki Bandit 1200

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
En Suzuki Bandit 1200 med lite annorlunda bakdel.
På tiden dom updaterade deras gamla trotjänare.
Undrar vad som hänt motormässigt...
 

Bifogat

  • fhao3i.jpg
    fhao3i.jpg
    118.4 KB · Visningar: 123
  • hwlfqh.jpg
    hwlfqh.jpg
    111.6 KB · Visningar: 171
Måste erkänna ett streetfightern va snygg.. coolt med en röd ram..
Fast min bandit blir coolare än någon annans :banana
 
Jag tycker att motorn fortfarande ser luft/oljekyld ut. Säg till ifall jag har fel..

Vore lite roligt ifall man klämde i en lite nyare rova.
Nog för att dom gamla motorerna är skottsäkra.
Men den gamla GSX-R1000 motorn tex..
 
Bild 1 är 650 modellen med helsvart motor och enkel sving samt benämningen saknar 1200 mellan Bandit och S dessutom har den ABS som hittils bara omnämnts på 650:n så förmodligen felinstoppad av Parismässan. Bild 2 är nya 1200 men den kåplösa modellen 1200N som inte kommer att tas in till Sverige. Motormässigt har förmodligen inte skett så mycket då hade de gjort mer vid förra generationsbytet 2000 - 2001.
 
Fördjupade mig lite i det här och 1200:an har ABS enligt Suzuki Tyskland, det är ny sving, gaffel och skivor samt fyrkolvsok, hjulbasen är förlängd till 1480, gen.2 har ju bara 1430.
Vikterna om man jämför mot gen.2 är för S:en från 220 till 215kg och N:en från 214 till 212kg.
 
Last edited:
Hehe.... kul att se att nya bandtiten har samma färgkombo som jag har på min -97:a.... vinröd ram och svart i övrigt.... :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top