Nya stenkastningar över ringleden i Malmö.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Tidigare i somras blev en dansk familj på semester skadade när de blivit utsatta för en stenkastning på Yttre Ringvägen utanför Malmö.Nu var det dags igen på Inre Ringvägen och den första utredningen har man från polisen lagt ner !?.

Hur långt ska det behöva gå.Att någon avlider av denna dårskap innan man tar tag i drägget.Tänk er att komma på hojen och få en sten på några kg mitt i huvudet. :mad:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=5615740

2013-08-13_113723.png

Nä, man trodde ju att det räckte med att hålla koll på trafiken men nu ska man tydligen även behöva spana efter folk på t ex gångbroar.Det infinner sig lätt en otrevlig tanke när man kör under dom. :(

Fortsätter problemen och man inte kan ta fast de ansvariga får vägverket bygga höga stängsel över motorvägarna. På ett eller annat sätt måste man se till att det får ett slut. Förr eller senare går det illa för trafikanterna. Det är ju omöjligt som trafikant att vara uppmärksam på broar samtidigt som man ska vara uppmärksam på trafiken och vägbanan. Det är ju som upplagt för olyckstillbud.

Stängsel och kanske polisen(?) skulle ta en dag i skolorna i runt drabbade vägar och informera om riskerna. Barn ser bara spänningen och sällan konsekvenserna.

Stängsel och kanske polisen(?) skulle ta en dag i skolorna i runt drabbade vägar och informera om riskerna. Barn ser bara spänningen och sällan konsekvenserna.

Det är så generellt sett för barn att de ser spänningen. Men barn i 8-10 års åldern har normalt sett
väldigt fina spärrar. Men det har inte dessa dysfunktionella barn, tyvärr.

Det rör sig med stor sannolikhet om barn som växer upp i en dysfunktionell miljö.

Jag fick en lerkoka på mig för ett par år sedan. Ungarna hade dock inte räknat med att man på MC kan komma åt dom när dom står invid en cykelväg och kastar.

Har inte sett några lerfläckar i närheten sedan dess.

För 6-7 år sedan var det något spån som kastade snöboll mot mig när jag kom och körde bil inne i tätbebyggt område, förbi en högstadieskola. Jag vet inte riktigt vad som hände, men det brann för mig. Jag jagade den fan på cykelbanan ända in på skolgården, och där hoppade jag ur och jagade honom ända in i klassrummet. Den lille skiten smet in i något rum intill, och jag gav upp. Sade bara åt läraren att snacka lite förnuft med honom.

Efteråt skämdes jag lite över mitt beteende, och gör det även idag, när jag tänker på det. Jag brukar sälla hetsa upp mig. =)

Så länge det inte är någon snut-bil som träffas lär inget hända, då det inte läggs resurser på "vanligt folk" då det inte är någon prio typ

Jag är oftast uppmärksam när jag närmar mig en gångbro om jag ser någon gå på den. För det behöver inte vara på jäkelskap alltid, det räcker med att någon av misstag sparkar till lite grus som ligger kvar efter att snön smält bort flera månader tidigare så får man det över sig eller bilen.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park