Nya stövlar aj aj aj

Vad händer om man kör skridskostyle? Alltså typ värmer dom i ugnen? Kanske inte blir större men borde ju formas.. kanske:glömdet

Och sådär rent allmänt kan man skada fötterna med för små skor/stövlar. Typ nageltrång, nervskador och inflammationer i benen...
Så helt bra är det inte med för små skor.
För stora ger skoskav. Skoskaven kommer bara när man går mycket, vilket man inte direkt gör i hojstövlar. :) Problemen från för små fotdon kan komma även när man sitter stilla har jag för mig. Iaf nageltrång och nervskador.

Är bara att plastikoperera fötterna tills dom passar i racestövlarna ::tummenupp

Dom flesta skodon töjer och formar sig.

Är dom inte galet små så prova att ta ur innersulan och stoppa i den efter ett par veckor när stövlarna mjukat till sig.

Vad händer om man kör skridskostyle? Alltså typ värmer dom i ugnen? Kanske inte blir större men borde ju formas.. kanske:glömdet

Det är ett speciellt material i skridskor som gör att man kan värma det och forma dom efter man tagit ut dom i ugnen. Vilket det inte är i Alpinestars raceboots! :fakta

Tack för all tips, ska testa det mesta som inte involverar skänka bort eller ge bort stövlarna :rofl. Funkar det inte är det bara att lämna tillbaka stövlarna. De är ju använda 5 min i taget :fakta

Skänka bort eller ge bort.........är inte det samma sak?? :arsele :rofl

keep them coming:rock det är race stövlar Alpinestars och de sitter på missbildade fötter en storlek större= glappande fötter i stöveln:huvet

Köp en storlek större och lägg i sulor! Måste ju vara skönare än att ha för tajta skor! Du kommer ju få stop på blodcirkulationen till fötterna när du väl sitter på hojen. :hihi

På den tiden cowboyboots var det fränaste en brud kunde knalla omkring i så gjorde jag följande: Dränkte ett par tubsockar och satte på mig, knödde ner fossingarna i stövlarna och vankade omkring i smärta tills bootsen töjt sig.

När slutade det vara fränt :va

Lägg stövlarna i ugnen och hetta upp dem till ca 80 grader, ta på dig ett par extra tjocka strumpor, dra på stövlarna när de är upphettade och gå omkring med dem tills de svalnar.

Det här med hojstövlar (racestövlar) är ett h-vete, alla verkar ha pinnsmala fötter tydligen. :huvet
TCX och till viss del Alpinestars bygger någorlunda vettiga grejer, resten vettifan vem de bygger skodon för.

Sidi mfl kör ju syntetmaterial med, som inte ger med sig...så länge det är läder reder det sig, och man kan få hjälp med att lästa ut prylarna.

Jag trampade på mina för att få dom lite bredare. funkade kanon!:tummenupp

Spånar på mer outlawförslag, har du testat att lägga en rörbomb i vardera och detonera?

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026