Nya skivor & belägg, bromsen ligger i?

kraschandburn skrev:
Eftersom du byter till fullflytande skivor så kärvar det automatiskt lite i början. Snurrar jag bitt däck så stannar det rätt så omgående pga att skivan ligger ju och flyter mot beläggen. Du märker det säkert inte om du kör.

Jag tror också det hela rättar till sig om jag kör lite.
Men jag skall oavsett byta från 4.0 till 5.1 olja o göra rent allt från topp till tå så ja slipper bekymra mig över det iaf..

Last edited:
Muggen skrev:
Jag det hela rättar till sig om jag kör lite.
Men jag skall oavsett byta från 4.0 till 5.1 olja o göra rent allt från topp till tå så ja slipper bekymra mig över det iaf..

Hur får man ur kolvarna på lämpligast sätt?

Ljunghusen skrev:
Lyft bort oket och pumpa på handtaget

Det är just det kruxet är, ju för mig, 4 kolvar. När ett ploppat är det ju inget som petar ut resterande kovlar?

edit, stavfel

Last edited:
Dra ut dem men en poly och en trasa som skyddar. Längs ut spelar det ju ingen roll heller om det händer något.

Muggen skrev:
Det är gjort kruxer är, ju för mig, 4 kolvar. När ett ploppat är det ju inget som petar ut resterande kovlar?

blås med tryckluft och håll för dom andra hålen, då kommer kolvarna ut sakna men säkert.

DJM skrev:
blås med tryckluft och håll för dom andra hålen, då kommer kolvarna ut sakna men säkert.

Men passa fingrarna noga så du inte klämmer av nån då kolvarna har stor kraft med tryckluft, har fått ett finger i kläm när jag pressade ur en kolv med tryckluft :gnissla

Pumpa på handtaget. Om kolv 1 är på väg att ploppa ut, håll fast den med en polygrip och pumpa vidare tills alla kolvar har åkt ut tillräckligt mkt för att kunna ta dom med tången

Nu har jag rengjort oken inifrån & ut. Förbannat mkt avlagringar på kolvarna alltså :brinnerup

Allt ser ut som nytt, och ny fräsh Motul 5.1 är i.
När jag Monterade oken såg jag att skivorna inte satt centrerade i oken, efter ett par brickor så verka det perfekt alllting...

Samma skit igen, beläggen ligger an på skivan och motar så det går trögt :mad:
Men men, vill minnas att det var så senast ja gjorde nått sånt här o det försvann när hojen rullat en bit.

Det enda ja kan tänka mig nu skulle vara att kolv packningarna, som jag inte bytte, skulle vara kassa. Men den historien tänker jag inte gå in på föräns jag fått prova o köra en bit.

Tack alla :pannkyss

*/ ?>
Back