Nya skivan med Dream Theater

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Lyssnar på deras nya singel nedladdad från deras hemsida http://www.dreamtheater.net/ :rock
Det verkar lovande för skivan! :tummenupp

Gillar ni progressiv hårdrock är detta ett måste när den släpps i nästa vecka :fakta

Last edited:
Sweedo skrev:
Lyssnar på deras nya singel nedladdad från deras hemsida http://www.dreamtheater.net/ :rock
Det verkar lovande för skivan! :tummenupp

Gillar ni progressiv hårdrock är detta ett måste när den släpps i nästa vecka :fakta
De två sista studioplattorna har varit grymma, så den här lär jag springa och köpa på en gång :tummenupp

Jag älskar Dream Theater, och har alla deras skivor, de är enligt mig ett av världens bästa band!

Var tom med i Svenska DreamTheater Sällskapet ett tag,o ch jag har hört att de kommer till Sverige nu i vinter :Bugar

Sen att Mike Portnoy är en av världens absolut bästa trummisar gör ju itne saken sämre! :yoparty

Mattiaz skrev:
Jag älskar Dream Theater, och har alla deras skivor, de är enligt mig ett av världens bästa band!

Var tom med i Svenska DreamTheater Sällskapet ett tag,o ch jag har hört att de kommer till Sverige nu i vinter :Bugar

Sen att Mike Portnoy är en av världens absolut bästa trummisar gör ju itne saken sämre! :yoparty
Har redan köpt biljetter till konserten på Hovet 22 januari :rock

Nån som vet vilken dag plattan klommer i de svenska butikerna?

Är den kopieringsskyddad? I så fall måste jag bränna den för att kunna spela, för mig cd-spelare klarar inte av nya kopieringskyddet.

Måste säga att jag blev lite besviken på nya skiven. Den är absolut inte dålig, men inte i närheten av två föregående studioalbumens klass.

Jag tycker iofs den håller samma klass som förra skivan och är bättre än Mt part 2.
Smaken är olika som tur är :tummenupp
Torsdag nästa vecka rockar det på Hovet! :rock

DT hade väl lite problem med å komma upp i sama klass som de senaste skivorna.. riktit bra dom :) skoj med fler som lyssnar på prog :tummenupp

Jag laddade hem en skiva förut när jag fick höra att de var ett grymt bra musikaliskt hårdrocksband. Men vilken besvikelse, de var ju lika hårda som Plura ungefär :( Näe tacka vet jag tiamat's album eller dylikt om det ska vara i den svängen. Eller Children of bodoms senaste, den rockar!!!

Äh dom är riktigt hårda med 7 strängade ibland!
Det kan va rätt kraftigt skilland på olika låtar...
Längtar till 22a!!! HOVET :yoparty

Dee_cati skrev:
Näe tacka vet jag tiamat's album eller dylikt om det ska vara i den svängen. Eller Children of bodoms senaste, den rockar!!!
Du kan inte jämföra children of budum med dream theater, det är helt olika genrar.

Dream theaters nya tycker jag är en liten besvikelse. Jag gillade en hel del på förra plattan, även om jag tyckte den var lite träig emellanåt, men det här känns inte speciellt intressant. Det känns som om de bara står och stampar utan att komma framåt. "Images and words" och "Awake" var milstolpar inom genren, men nu känns det bara som om de kopierar sig själva.

Synd, eftersom de är fantastiska musiker, kanske lite väl angelägna att visa det....

Lyssna på "The Jelly Jam" med Ty Tabor,John Myung och Rod Morgenstein, betydligt intressantare i mina öron.

Chris Ash skrev:
Lyssna på "The Jelly Jam" med Ty Tabor,John Myung och Rod Morgenstein, betydligt intressantare i mina öron.
Tack för tipset, kan va värt att kolla upp. På tal om DT-relaterat, vet du hur OSI låter? Har funderat på att köpa sista skivan, men det har inte blivit av.

berggren_martin skrev:
Du kan inte jämföra children of budum med dream theater, det är helt olika genrar.

Iofs, det bara blev så i alla hast :D Hur som helst så var de alldeles för klena och nån vidare trummis var det inte heller :( Men basisten är riktigt grym, synd att han inte hoppar in i hammerfall och byter ut deras "basist" :yoparty

Dee_cati skrev:
Iofs, det bara blev så i alla hast :D Hur som helst så var de alldeles för klena och nån vidare trummis var det inte heller :( Men basisten är riktigt grym, synd att han inte hoppar in i hammerfall och byter ut deras "basist" :yoparty

Heh, inte för att vara sån, men man hittar inte många trummisar som är mer tekniskt drivna än Mike Portnoy. Om man sen uppskattar sjuka takter och meloditrummande ala gammelprog eller inte är ju dock upp till var och en.

berggren_martin skrev:
Tack för tipset, kan va värt att kolla upp. På tal om DT-relaterat, vet du hur OSI låter? Har funderat på att köpa sista skivan, men det har inte blivit av.

OSI? Aldrig hört talas om det, ännu en "supergrupp". Vilka ingår i den?

Chris Ash skrev:
Heh, inte för att vara sån, men man hittar inte många trummisar som är mer tekniskt drivna än Mike Portnoy. Om man sen uppskattar sjuka takter och meloditrummande ala gammelprog eller inte är ju dock upp till var och en.

Helr riktigt.

Mike Portnoy är ruskigt duktig...har dock aldrig gillat trumljudet på deras skivor, men har å andra sidan inte intresserat mig så jättemycket för skivorna efter Falling into infinity.

och f.ö så föredrar jag nog Neil Peart eller Johan Langell framför Portnoy.

Rodentboy skrev:
Helr riktigt.

Mike Portnoy är ruskigt duktig...har dock aldrig gillat trumljudet på deras skivor, men har å andra sidan inte intresserat mig så jättemycket för skivorna efter Falling into infinity.

och f.ö så föredrar jag nog Neil Peart eller Johan Langell framför Portnoy.

Johan Langell...känner igen namnet men kan inte placera honom.

Jag själv har mina favoriter bland de grooviga oldschool trummisarna. Tycker själv inte att det är så imponarande att man kan spela dubbelkagge i 200km/h om man inte kan få det att svänga.

Ian Paice,Mikkey Dee,Cozy Powell,Clive Burr,Bill Ward,Lee Kerslake,Phil Ehart,Alan White mfl.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...