Nya skatter och regler 2008

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Höjd skatt på bensin och diesel.

Höjd skatt på cigaretter, snus och röktobak.

Höjd skatt på öl.

Höjd tv-avgift.

Sänkt skatt på vin.

Slopad förmögenhetsskatt.

Slopad fastighetsskatt.

Ny kommunal fastighetsavgift.

Andra steget i jobbskatteavdraget.

Buggning tillåts.
Från den 1 januari får buggning användas för att utreda allvarliga brott, som ger minst fyra års fängelse. Så kallade hemliga tvångsmedel, vilket även inkluderar till exempel kontroll av post och kameraövervakning, kommer även att tillåtas för att förhindra brott. Här behövs inte ens en misstanke utan det räcker med att ”det finns särskild anledning att anta” att en person kommer att utöva allvarlig brottslig verksamhet, såsom brott mot rikets säkerhet eller terroristbrott.

Skärpta regler för innehav av farliga hundar.

Abort tillåts för utländska kvinnor.

Förmån av lånedator slopas.

Ny gymnasial lärlingsutbildning.

Arbetslivserfarenhet slopas som behörighet till högskolan.

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1487076.ab / Regeringskansliet.

Last edited:
Tur att man är en tobaksfri vindrickare som kör bensinfordon laglydigt och försöker hålla sig borta från televisionen.

Höjd skatt på bensin och diesel.
Skatten på bensin höjs med 29 öre per liter och med 55 öre på diesel
Fan diesel borde väl de sänka på.

Höjd skatt på cigaretter, snus och röktobak.
Får jag bära mina kostnader för trafikdelen ska även rökare och feta göra det.

Höjd skatt på öl.
Inte tyskland va?

Höjd tv-avgift.
Finns det något sådant?

Sänkt skatt på vin.
Varför?

Slopad förmögenhetsskatt.
Nu slipper jag gömma mina ägodelar.

Slopad fastighetsskatt.
Va på tiden.

Ny kommunal fastighetsavgift.
Va fan ska pengarna bara gå runt

Andra steget i jobbskatteavdraget.
Mer pengar hoppas jag till mig.

Buggning tillåts.
Hoppas det finns vettiga regler&bestämmelser.

Skärpta regler för innehav av farliga hundar.
Låter bra, men vad ör en raflig hund?

Abort tillåts för utländska kvinnor.
Bara de betalar för sig så.

Förmån av lånedator slopas.
Fan det bästa.

Ny gymnasial lärlingsutbildning.
ok.

Arbetslivserfarenhet slopas som behörighet till högskolan.
Betyg äger.

Eh pengar går runt.

Nu när jag tänker på det, det här är som klippt och skuret för mig vilket borde betyda att resten av landet kräktes upp sin lunch nu. Även om det kanske inte är några direkta nyheter.

Man skall stå utanför samhället. Skatt e gay. Blir jag sjuk har Jag råd att tjöpa en polack med rätt att opperera.

Jag fick en rejäl slant extra vid förra årsskiftet, ska bli kul att se vad det blir den här gången.

Man skall stå utanför samhället. Skatt e gay. Blir jag sjuk har Jag råd att tjöpa en polack med rätt att opperera.
Den här killen ska vara bra och billig :D

Dr_Nick.png

:huvet för dyrare bensin kommer aldrig sluta ju...
de där jävla pissregeringen kan köra upp nåt tror att man slutar köra för att bensinen blir dyrare med

Men de tjänar ju en massa mer pengar och dessutom ser det bra ut för att höja bensinskatten måste betyda att det förhindrar växthuseffekten eftersom alla kommer börja köpa el-bilar... eller ?

Fan va dem kmr o ryka nästa val..

Nej, det tror jag inte.
Länge sen det gick så här bra för Sverige.

Majoriteten är inte socfall längre som tidigare - "vi rika" kommer att rösta på de blå igen och igen tills vi är så rika att vi kan skapa oss ett eget land där vi inte har klagande as till personer och våld&misär har glömts bort sedan länge och alla har det bra. Den som missköter sig slängs ut tillbaka till det kvarvarande sämre landet :D

De blå äger - allting de lovat har de ju nästan redan gjort, och det inom loppet av ett år. Strong. :tummenupp

:huvet för dyrare bensin kommer aldrig sluta ju...
de där jävla pissregeringen kan köra upp nåt tror att man slutar köra för att bensinen blir dyrare med

Snabb fråga: Om vänsterblocket vunnit, hur tror du det skulle bli då? Innan du svarar så tänk på att då hade miljöpartiet haft något o säga till om.

Och, nej, jag tror inte heller att lösningen på det GLOBLA miljöproblemet är att höja skatten i SVERIGE, eller att sparka på bilisterna.

Fan va dem kmr o ryka nästa val..

Förhoppningsvis så sitter dom kvar, då man ser vad vänstern har lyckats åstakomma med dagens SMS-generation, som knappt kan stava, läsa eller räkna.

Nej, det tror jag inte.

Majoriteten är inte socfall längre som tidigare - "vi rika" kommer att rösta på de blå igen och igen tills vi är så rika att vi kan skapa oss ett eget land där vi inte har klagande as till personer och våld&misär har glömts bort sedan länge och alla har det bra. Den som missköter sig slängs ut tillbaka till det kvarvarande sämre landet :D

De blå äger - allting de lovat har de ju nästan redan gjort, och det inom loppet av ett år. Strong. :tummenupp

Mavve my main man! :yoparty

Last edited:
Nej, det tror jag inte.

Vi ockuperar skåne! :tummenupp

Jag tycker att vi börjar med att ta tag i problemet vid roten!

FRAM MED SPADARNA, nu börjar vi operation www.grävbortrosengård.com :yoparty

Mavve my main man! :yoparty

DU är en av de som kommer leva ett riktigt gott&innehållsrikt liv i det land jag(vi) ska leva i efter vi gjort oss av med packen! :D :tummenupp

Underbart - jag kan riktigt SE oss närma målet.

Japp, aaaaahhhhhh :)

Vi ockuperar skåne! :tummenupp

Jag tycker att vi börjar med att ta tag i problemet vid roten!

FRAM MED SPADARNA, nu börjar vi operation www.grävbortrosengård.com :yoparty

Som en kille sa på ett jobb jag hade för ett par år sen: Bygg en Berlinmur(mur som färdigställs under natten) runt skiten, tex Rosengård, Landskrona, flyktinghemmet i Hässleholm - och bara fyll det sen med cement. :rolleyes:

Har Skåne gått ihop med Halland utan att jag fått reda på det förresten? :mad:
Varje gång man kollar vädret på morgonnyheterna i 4an så är ju Halland&Skåne - ETT! :skrämd

Last edited:
DU är en av de som kommer leva ett riktigt gott&innehållsrikt liv i det land jag(vi) ska leva i efter vi gjort oss av med packen! :D :tummenupp

Underbart - jag kan riktigt SE oss närma målet.

Japp, aaaaahhhhhh :)

Som en kille sa på ett jobb jag hade för ett par år sen: Bygg en Berlinmur(mur som färdigställs under natten) runt skiten, tex Rosengård, Landskrona, flyktinghemmet i Hässleholm - och bara fyll det sen med cement. :rolleyes:

Varje gång man kollar vädret på morgonnyheterna i 4an så är ju Halland&Skåne - ETT! :skrämd

nej nej nej för fan det hoppas vi inte:D det är ju ingen som fattar danska juh:huvet

Sluta mobba dom som bor på gränsen! :pannkyss

Nej, det tror jag inte.

hahaaaa! :tummenupp
Där växte du snabbare än los moderatos!:yoparty

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2