Skorpan
Guest
148 online bara men det verkar funka FAAAAAN så mycket bättre nu

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jepp, en betydligt skillnad, suveränt!Swedie skrev:Snälla säg vad ni tycker om hastigheten nu. Just nu är den för mig skeeetasnabb, men kl är ju oxå 03:27.![]()
Mmmums, trevligt med SCSI, det är säkert en av anledningarna till att det är så stor skillnad, med tanke på hur mycket diskaccesser en sajt av SH:s typ genererar.Hdd: SCSI/Raid o nån go backupgrej
Swedie skrev:Götts gubbar! Nu ska de bannimej inte klagas på hastigheten! Klaga på allt annat, det är OK![]()
Nitrous skrev:Om det upplevs något segt nu under dagen så beror det på en hel del filöverföring som görs mellan gamla och nya servern, ca 100Gb som ska föras över och det äter upp en del CPU-kraft.
Ha tålamod![]()
/Nitrous
TomK skrev:Nu ser det visserligen ut att vara ett Debiansystem och de är kända för att patcha gamla versioner istället för att byta till en senare version, så det KAN vara fixat redan (men det måste verifieras hos Debian).
Har ni förresten optimerat kärnan för dual-systemet och mängden minne m.m.
Få man klaga???? Då vill jag klaga på vintern...Swedie skrev:Götts gubbar! Nu ska de bannimej inte klagas på hastigheten! Klaga på allt annat, det är OK![]()
Swedie skrev:Jag måste oxå tacka Swedie o gänget, för just nu är det 300 folk inne på sajten, det var då förra servern gick ner på knäna och ville inte vara med längre.
Nya servern tuffar på som om inget speciellt händer!
luv
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph