Nya sedlarna

Bara för att rånarna som sitter inne ska bli av med sina byten. Skitjobbigt att ha en nergrävd väska med 2miljoner i värdelösa sedlar ju :D
Ja, rånarna hade ju blivit arbetslösa om dom inte kunde leva på sina byten, nu måste dom ju fortsätta råna för sitt dagliga bröd :tummenupp

Småtragiskt att Astrid Lindgren hamnar på tjugan, hon borde ha fått hamna på en lite mer värdefull sedel :(

Seriöst, hur ofta använder ni kontanter egentligen?
Jag använder det när jag ska betala vår värdelösa pizzeria som bara vägrar ta kort, hur skulle dom då kunna köra svartjobb...

Seriöst, hur ofta använder ni kontanter egentligen?
Jag använder det när jag ska betala vår värdelösa pizzeria som bara vägrar ta kort, hur skulle dom då kunna köra svartjobb...

Håller med till 100%. Och de kan inte ens göra goda pizzor.:huvet

Hur, jag frågar HUR! de kunde missa denna stilikon på åtminstone en tresiffrig sedel?

3447786819.jpg

Ja, rånarna hade ju blivit arbetslösa om dom inte kunde leva på sina byten, nu måste dom ju fortsätta råna för sitt dagliga bröd :tummenupp

Småtragiskt att Astrid Lindgren hamnar på tjugan, hon borde ha fått hamna på en lite mer värdefull sedel :(

TJUGAN är ju den som flest kommer att se oftast.

Det är den sedel jag skulle vilja pryda..

Vad hände med Sune Mangs?

Bifogat

• Skärmavbild 2011-04-06 kl. 14.16.04.png
    Skärmavbild 2011-04-06 kl. 14.16.04.png
    56.2 KB · Visningar: 61
Vad hände med Sune Mangs?
Nejnej. Christer Glenning borde det ha varit.

glenning5.jpg

Ingen annan kunde på samma vis skohorna in sin välväxta kroppshydda i baksätet på en Nissan Micra och hävda att det var lite klent tilltaget benutrymme för en vuxen man eller att sätesvärme var onödigt lull-lull.

Det där kände jag med....det är väl den första sedeln som ryker om dom tar bort någon. :(:död

Å andra sidan blir det den sedeln som trycks upp mest av. Och som vi kommer ha i näven oftast. Då får vi se henne mest. Iofs kunde hundringen gott getts till henne. Den är nog god tvåa i sedelanvändningen idag.

Ska bli kul att se hur tvåhundringen kommer nyttjas. Känns som många sedlar mellan 50-500. Minst en för mycket. Att ha fyra hundringar och en femhundring är ju egentligen ok. Så vad ska tvåhundringen lösa? Ett problem ingen haft känns det som. Det är ju inte samma skrymmande som mynt. (En anledning till att vara glad att vi sluppit euron..)

Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...