Nya rettan eller nya bläjden?

  • Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date
Hur fan kan man tycka att R1'an och Blejden ser lika ut? Skaffa glasögon!!! :fakta
 
Ebbe skrev:
Hur fan kan man tycka att R1'an och Blejden ser lika ut? Skaffa glasögon!!! :fakta

Det har jag redan.

Så stor skillnad är det väl ändå inte? Är det inte något geni som kan ladda upp två bilder samtidigt, den ena på bladet och den andra på rättan?
 
04R1_blu_5c_1734.jpg


CBR1000RR_01.jpg
 
R1_Stand.jpg



Den här bilden gör mig nästan gråtfärdig. :bow

Måste dock säga att jag tycker att hondan e helt ok..
 
Last edited:
Tjoffe skrev:



Den här bilden gör mig nästan gråtfärdig. :bow

Måste dock säga att jag tycker att hondan e helt ok..

Hmmm....... känner att rettan vinner med tiden, vet inte om jag tycker att Hondan är snyggast längre :confused:
 
Skall bli kul att gåt till mässan och kolla i Januari eller Februari eller när det nu blir..............
 
Ravetrancer skrev:
R1:an är solklar i detta fallet, vare sig den har 180 eller 160hk. Den utstrålar extremitet och jag vill köra en extrem hoj. Köra bladen skulle kännas som en halv-tourer. Rettan lär ju gå att svänga med hur bra som helst, bara en vanesak.

Tror ju att Honda kommer i sin reklam använda massa skit om hur lättsvängd den är, frågan är bara hur mycket mer lättsvängd är den än dom resterande 1000cc?

Fyyfaan, Rejvis jag kör ifrån dig med din R1-04 med 04-bladen, även om jag har toppbox och högt kåpglas & bakspeglar... :fakta
 

Bifogat

  • cbr1000rr_large_10.jpg
    cbr1000rr_large_10.jpg
    67.3 KB · Visningar: 203
Utseendemässigt är det ju inte ens tävling...
Och om R1:an ser liten och "klen" ut som nån tyckte så är det nog ingen nackdel att den är lätthanterlig heller....
 
jaaa

honda har en lite väl stor sidokopa, men R1ans bakdel är ju riktigt ful.
honda kasta sp2an i soporna och tillverka en RCV V5a för helvete.
 
Det måste väl gå att snygga till rumpan på rettan genom att montera bort det fula avgassystemet, och ersätta det med ett Akra i titan eller nåt! Annars är den rätt fin!

R1 vs resterande dynghögar = Retta! :fakta
 
finns det nån som kan fotoshoppa bort avgassystemet på rettan, så häcken blir smalare & vassare?? Bort med skylthållare å all annan skit oxo! Sen blir den GRYM :fakta

Men det kunde man ju vänta sig av Yama! en bra bas att spinna vidare på. Se på min blåa retta -01 orginal med sin skorsten & svarta fälgar, och hur ser den ut med slipon och VITA fälgar??
:rock
 
ja är inte så jävla vass på fotoshoppa men här kan ni se vad jag menar.

DEN BLIR JU GRYYYYYM :fakta
 

Bifogat

  • rett kopia.jpg
    rett kopia.jpg
    60.5 KB · Visningar: 162
KrilleYZF R1 skrev:
Det måste väl gå att snygga till rumpan på rettan genom att montera bort det fula avgassystemet, och ersätta det med ett Akra i titan eller nåt! Annars är den rätt fin!

R1 vs resterande dynghögar = Retta! :fakta

Vad har du knaprat nu lillen?? :confused:
Avgassystemet är ju brutalsnyggt. :fakta

Hur gick det med kortet föresten?? Har du hört något?
 
Hondan är snygg. Men jag kan garantera att Yamaha kommer sälja fler R1 eftersom den är ännu snyggare. Vem som helst kan se att Hondan har för mycket plast som gör att den ser smäckig ut.

Problemet med Hondan är att den inte liknar något. Inte en MotoGP-racer. Inte en "CBR 900 RR". Inte ett stealthplan. En dags-slända som kommer se ut på ett annat sätt om några år. En svag form.

R1:ans form var klockren direkt -98. Sedan dess har man skapligt finkänsligt lyckats förtydliga och förstärka siluetten. Man kan ifrågasätta detaljer som avgassystemet på den senaste modellen. Men de både eleganta och aggressiva dragen finns kvar och känns spännande och fräscha.

Ett tydligt tecken på att Honda har misslyckats där Yamaha har fått in en fullträff är att varje ny modell av CBR 900 har fått ett nytt utseende. Det föregående har aldrig varit starkt nog att utveckla eller förfina. Ett starkt kännetecken var de perforerade kåporna. Men den unika och balla detaljen valde man att ta bort. :p
 
Ravetrancer skrev:
R1:an är solklar i detta fallet, vare sig den har 180 eller 160hk. Den utstrålar extremitet och jag vill köra en extrem hoj. Köra bladen skulle kännas som en halv-tourer. Rettan lär ju gå att svänga med hur bra som helst, bara en vanesak.

Tror ju att Honda kommer i sin reklam använda massa skit om hur lättsvängd den är, frågan är bara hur mycket mer lättsvängd är den än dom resterande 1000cc?

Hondan halv-tourer? Mmmm. ELler hur.

Yamahans bottombrace sving är stenhård och designen vinner mig mer och mer. Klar förbättring från årets modeller. :fakta
 
Både Yamman och Hondan är brutalt snygga tycker jag, men har de lärt sig att bygga motorer med lite knuff i ännu...... :p

ja ja jag är jävig.........!
 
MrGooFy skrev:
Vad har du knaprat nu lillen?? :confused:
Avgassystemet är ju brutalsnyggt. :fakta

Hur gick det med kortet föresten?? Har du hört något?

Nix, inte hört ett smack. Sånt brukar ta tid. :fakta Har inte ens fått "brott kan inte styrkas"-papper, så vi får väk se.

R1 med standardsystemet suger fett. :fakta

Den blir vassare, snyggare, ser snabbare ut, mer räserhoj, giftig, brutal, en som alla vill ha.

Det ordinarie systemet är lika snyggt som reflex-häng under regskylten. :fakta
 
Back
Top