Du Krister, har inte ni som enda kommun i landet rätt att köra i vissa bussfiler?
...jag kan dock ha fel där (dåligt påläst)...det borde de minsann ta bort *s
Allvarligt...vore det inte bättre att applicera ngt som funkar förhållandevis bra i en kommun till resten istället för tvärt om (tänker framförallt på bussfilerna) ....gällande parkering... förbjud mer än en mc vid kortsidan om varje cykelställ eller nåt...gå "halva vägen" om det är ett sånt stort problem....härinne i centrum har jag dock inte märkt av några problem med mc som står i vägen för cyklister än...
Kartan som finns på trafikkontoret skulle må fint av en uppdatering...jag såg ingen zoomfunktion vilket inte hade varit helt fel, för mig som är inflyttad ( samt alla turister) vore gps koordinater iiinte fel nu såhär 2009.
Pratade med en lapplisa på Heden idag, hon ville minnas en tidigare aktion med mc för några år sedan..på nån lönehelg tror jag....o ja den retade upp bilister den...
Intressant dedär med parkeringar.....blir exakt samma fenomen som med bilar...de bygger universeum, moderna museet, bergakungen etc etc mitt inne i stan...men iiinga nya parkeringar pga utsläpp...o vad händer...folk cirklar runt runt runt eller står på tomgång o väntar ....detta tillvägagångssätt ser man här i stan stora delar av dygnets timmar..& har man som jag firmabil med verktyg reservdelar etc som man måste ha tillgång till & inte kan parkera blir man tvingad att köra runt tills man hittar en parkering nästan oavsett hur lång tid det tar.
...& nu skall vi med mc börja cirkla som kåta måsar.....vilken härlig miljö får vi inte då.
Jag är dåligt påläst i sakfrågan men spontant känns det märkligt.
Kanske skulle maila detta till ovan nämnda grabb på trafikkontoret...vad tror ni...
Påskrivet & jag är gärna med & myser till det på en lämplig parkering i helgen....vore ju fördelaktigt om det drabbade nån lämplig myndighet eller nåt som garanterat skriker i högan sky direkt till rätt kanaler....men de jobbar ju sällan helger tyvärr...