nissepelle
Strandraggare
Man ska ju inte inbilla sig att försäkringsbolagen gärna och glatt betalar ut hundratusentals kronor när de har en chans att slippa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tänk så många hjälpande medmänniskor det finns ibland![]()
Hmm, ja, mitt resonemang kanske haltar en del. Jag är inte sämre än att jag kan erkänna att jag blivit övertygad. Även om jag fortfarande känner att jag skulle vilja ha ett konkret fall i TR/HR för att höra att det faktiskt händer att olovliga förare blir såpass ersättningsskyldiga.
Jag har känslan av att denna situation, en trafikolycka där vållande saknar behörighet, inte är oerhört ovanlig. Har ingen lust/kunskap att leta fram någon dom själv dock, och förväntar mig inte att någon annan ska göra det heller.
Sist jag försökte sätta mig in i detta var när jag själv började köra hoj, då utan behörighet, och mina föräldrar förmanade mig med just det argumentet att jag kunde bli betalningsskyldig för resten av livet om det hände något. Kände mig ganska säker på min sak faktiskt, men jag antar att det varit ren tur då att jag aldrig behövde få min uppfattning satt på prov.
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |