nya regler för mc p-biljett

Min trafikskolelärare hörde av en p-lisa att de skulle införa en avgift på alla mc parkeringar i stan. För att kolla om det stämde ringde han upp kvinnan som var ansvarig för alla mc-parkeringar i sthlm och fick svaret att det itne stämmer.

Slutsats:
P-lisor snackar en massa skit och det är alltid bäst att direkt gå till källan.

jag fick nyligen en p-bot på 450 pix på hojen :( den var hoprullad mellan styret och hastighetsmätarn....
Jag hade ställt mej på trottoaren bakom ett träd för att inte stå i vägen för varken gående eller parkerande bil. duktig idiot. jag ringde och frågade vart jag kunde hämta pengarna jag fått för att jag lagt manken till och inte ställt mej i vägen för någon... skämtet uppskattades inte. jag frågade hur det var tänkt att man ska parkera när det saknas mc plats, och fick svaret att jag skulle lösa biljett och stå på i en bilruta. biljett problemet fick jag hitta en egen lösning på. har senare hört att man ska kunna plåta biljetten men vet inte om jag tror på detta riktigt.

ja brukar ställa mig på trottoaren eller annat ställe där den inte e på nån av parkeringsvakternas område och ur vägen, har alltid funkat för mig men när man har bilen får man fan böter trotts att man har lapp :( en gång i mitt liv har ja parkerat utan lapp med bil (den låg mellan sätena väl synligt men hade inte upp den i fönstret) den gången får ja bot!!!

I Stockholm märks en klar skillnad sen securitas tog över...har fått hojen lappad när jag stod utanför mc parkering när den var full. Enligt polisens parkeringsenhet är det upp till mig att se till att biljett är synlig.,tidigare skulle den finnas under vindrutan och har man ingen sån blir det svårt att bötfälla,därav ändring av lagen. Nu rekommenderar dom att man köper biljett tar sin bot och överklagar, så får man tillbaks pengarna... vilket alltså kan ske flera dagar i veckan om man har otur!!
Fler mc parkeringar behövs verkligen!

Är det inte bättre att vi nackar alla parkeringsvakter och äter upp deras barn så det inte blir fler?

Reglerna är inte acceptabla, motorcyklar är inte i vägen.
Hur kan detta ens vara möjligt?
Man behöver ju inte betala för cykelparkering...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT