Nya reglementet färdigt

Snackade med en på förbundet och han sa att det eventuellt kommer och bli en klass för dom billigaste kinamotosarna också om intresset blir stort.

/7an

7an skrev:
Snackade med en på förbundet och han sa att det eventuellt kommer och bli en klass för dom billigaste kinamotosarna också om intresset blir stort.

/7an
Soya cup :tummenupp

E Blata kopian 3 el 5 portad? Nån som vet med tanke på reglementet?

7an skrev:
E Blata kopian 3 el 5 portad? Nån som vet med tanke på reglementet?

Skulle tro att den är 3 portad för den är väl avsedd för mod. Standard. Men sen är det lite problem för man får bara ha 8,5 hk i mod.standard och en blata ska väl ha 10

Ok, d va bra.
10 kina hk är inte samma som här i sverige.. *L*

Får man köra Blatan i super? Isåfall så ska jag nog på ett igen B>

Enligt reglementet så får du det och om den är 3 portad så får du köra i den vanliga klassen också..

7an skrev:
Enligt reglementet så får du det och om den är 3 portad så får du köra i den vanliga klassen också..

Okej låter ju bra. En annan fråga, det står att man får ha upp till 100cc. Någon som vet varför det är upp till det?

Säkert samma som i riktig RR, man behöver mer kubik på en 4 taktare för att dom ska få ungefär lika många kusar

Nä det är för att polini har gjort en v-twin på 80 cc och om man vill kan man säkert byta ut dem mot 50 cc cylindrar så där har man 100cc direkt.

sen den som ska köra med en blata i trimmklassen kan glömma att vara vara med i topstriden. Den har inte en chans emot en 50 cc RR som tex är inlämnad till ett trimföretag.

7an skrev:
Säkert samma som i riktig RR, man behöver mer kubik på en 4 taktare för att dom ska få ungefär lika många kusar
Idag plockar man lätt ut 15 pållar ur 50 cc på en tvåtaktare, det behövs 100 cc för att komma i närheten av 15 pållar med en fyrtaktare.

Tvåtaktaren tänder varje varv :tummenupp

Meli skrev:
Nä det är för att polini har gjort en v-twin på 80 cc och om man vill kan man säkert byta ut dem mot 50 cc cylindrar så där har man 100cc direkt.

sen den som ska köra med en blata i trimmklassen kan glömma att vara vara med i topstriden. Den har inte en chans emot en 50 cc RR som tex är inlämnad till ett trimföretag.

Precis vad jag misstänkte, kikat på den där twinnen :)

Meli, den som lever får se. Funkar chassiet bra så finns det ju motorer för en ganska billig peng :)

GSXR1100R skrev:
Idag plockar man lätt ut 15 pållar ur 50 cc på en tvåtaktare, det behövs 100 cc för att komma i närheten av 15 pållar med en fyrtaktare.

Tvåtaktaren tänder varje varv :tummenupp

Men vad jag vet så har inte polini tillverkat någon 4 taktare som säljs nu...
bi-zeta håller på med en men den är ute för försäljning än!

Det som gäller är 50cc för tvåtakt och 100cc med fyrtakt. Man åkte så redan förra året i bl.a. EM. Tvåcylindrigt är inte godkänt någonstans.
Pasinis fyrtaktare kom redan 03 och Bi-Zetas är klar vilken dag som helst.

Maximum Sweden skrev:
Det som gäller är 50cc för tvåtakt och 100cc med fyrtakt. Man åkte så redan förra året i bl.a. EM. Tvåcylindrigt är inte godkänt någonstans.
Pasinis fyrtaktare kom redan 03 och Bi-Zetas är klar vilken dag som helst.

Men alla verkar säga olika på den punkten... Bi-zeta har sagt olika datum till olika personer. Och hur många är det som kör med pasini igentligen? Kan inte vara så många! jag syftar på Sverige då

Jag svarade bara på vad som gäller i reglementet. Det finns ett 10-tal Pasini fyrtakt i Sverige. Jag tror inte någon av dom har planer på att tävla med sina. Däremot har Pasinis fyrtaktare varit med jäkligt bra i Italienska mästerskapet. Och i Holländska mästerskapet, tvåa totalt?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman