nya r1 för 4000 euro inc shipping

Hehe, yahoo-mailen och screensaver-reklamen gör sitt för att höja intrycket... :tummenupp

lois skrev:
betala med west union vad tror ni
Okej...där kom väl den slutliga spiken i kistan... WU har till och med varningar på sin sida om bluffare.
Själv skulle jag ALDRIG köpa nåt på det viset om det inte va från ett erkänt bra företag som har riktiga mailadresser, garantier och allt fan va nu det skulle behövas för att övertygas...

Åk över till staterna och kolla/köp hojen där så att du vet va du köper...sen är det bara att ta hojen till hamnen och köra in den i en container så är det praktiskt taget klart.

yonsson skrev:
Eller så är det så att en bil som tillverkas i USA är billigare i USA. Testa åka till USA och köpa en Volvlo eller en Saab. Dessutom är dom några fler i USA så generalagenterna får ett bättre pris från fabriken om de kan köpa fler bilar, vilket i sin tur leder till lägre nybilspriser. Begagnatpriset är bättre eftersom det finns fler exemplar. DESSUTOM är dollarn nästan gratis nu. Det är knappast våra skatter som reglerar hela priset.

Det du säger stämmer inte alls. Jag har just kommit hem från USA och du kan ju till och med köpa en XC90 till nästan halva priset mot här, TROTS att den är tillverkad här. Och då spelar det ju ingen roll alls vad dollar står i eftersom den är svensktillverkad. :mad:

Försökte förstå vad det beror på, Fick svaret att det var två huvudsjäl.

1, Mycket högre skatt här vid försäljningen. :huvet

2. Mycket högre skatt här vi produktionen, men man får kapa på marginalerna vid försäljningne där borta eftersom konkurrentern har lägre skatt vid produktionen. :huvet

Men tillbaka til trådens ämne, betala inget utan försäkring att du får varan :squid

Last edited:
Jag trodde lite på sådan annonser innan också... Men sen började jag ställa lite frågor om hojjen.

Jag såg tex på en bild, att där satt en leovince slipon.
Så jag skrev ett mail o frågade om det var ett akrapovic helsystem på, o då svarade han att "ja det är det"....

Det är bluff.

Helldriver skrev:
Det du säger stämmer inte alls. Jag har just kommit hem från USA och du kan ju till och med köpa en XC90 till nästan halva priset mot här, TROTS att den är tillverkad här. Och då spelar det ju ingen roll alls vad dollar står i eftersom den är svensktillverkad. :mad:

2. Mycket högre skatt här vi produktionen, men man får kapa på marginalerna vid försäljningne där borta eftersom konkurrentern har lägre skatt vid produktionen. :huvet

Men tillbaka til trådens ämne, betala inget utan försäkring att du får varan :squid

Fast det beror ju på att dollarn står hyffsat lågt också

börja tro att det hella är en bluff för alla vill använda westen union o priserna på ebay och på den hemsidan är en skillnad..
för prisena på ebay kan man kontrollera vad dem, ligger på i usa eller
:confused:

lois skrev:
börja tro att det hella är en bluff för alla vill använda westen union o priserna på ebay och på den hemsidan är en skillnad..
för prisena på ebay kan man kontrollera vad dem, ligger på i usa eller
:confused:

DET ÄR BLUFF "FATTA!!!!!!"

Lägg ner genast - låter det för bra för att vara sant så är det också det.

En kollega från NY fick flera mail förra veckan angående en bil han säljer. Tricket där är att de skickar en check på mer pengar än vad varan du har kostar. Det enda du gör är att skicka pengar till dem - sen får du veta att checken är värdelös så där står du med din bil, en värdelös check och ett stort hål i plånboken.

Från http://www.fraud.org

"They tell you to wire some of the money after you’ve deposited the check. If you’re selling something, they say they’ll pay you by having someone in the U.S. who owes them money send you a check or money order. It will be for more than the sale price; you deposit the check or money order, keep what you’re owed, and wire the rest to them. Or you’re instructed to wire money to someone else who will arrange for shipping."

Helldriver skrev:

Att en XC90 är billigare i USA beror på att Volvo tar olika mycket betalt på olika marknader, beroende på vilka modeller som de konkurerar med.

Mamma brukade säga "När det är för bra för att vara sant då är det inte sant" har använt det som mamma sa till mig och klarat mig genom livet hyffsat bra.

Thundercat skrev:
Att en XC90 är billigare i USA beror på att Volvo tar olika mycket betalt på olika marknader, beroende på vilka modeller som de konkurerar med.

Exacktamenete..... Eftersom konkurerande modeller är byggda i USA, som har mycket lägre skattetryck även på produktion och därigenom blir billigare, så måste även volvo krympa marginalen. Det var det jag skrev som punkt 2. :tummenupp

Det är halva förklaringen. Anda halvan är är att de har lägre skatt på försäljningen. :tummenupp

Kleiv skrev:
Mamma brukade säga "När det är för bra för att vara sant då är det inte sant" har använt det som mamma sa till mig och klarat mig genom livet hyffsat bra.

Behöver ju inte alltid vara så. Jag har gjort några mycket bra klipp i Tyskland/Englad/Holland/USA som först verkade vara "Too good to be true".

Man jag blev mycket nöjd i alla dessa fallen (Infann mig personligen och betalade inte innan jag hade varan/nyckeln i min hand) :yoparty

Vet Att Jag Har Tjatat Mycket Om Import Men Titta På Den Sidan

--------------------------------------------------------------------------------

VET ATT JAG HAR TJATAT MYCKET OM IMPORT MEN TITTA PÅ DEN SIDAN

Tjena får man fråga hur ni gick till vägga, när ni skulle importera från usa för dem jag prata med vill att vi ska använda en mellan hand företag som inte jag känner till,,
då förslåg jag att vi skulle använda ett mellanhand förtag som hetter PAYPAL men då börjar de deras bortförklaringar, dittan o dattan kolla in den här sidan vore toppen om du tar dig tiden och sök på R1
då fattar ni vad jag menar. På ebay är dem dubbelt så dyrare
någon som kan förklar detta....................

http://www.wantadsonline.com

Lasen skrev:
du kommer till 100 % att bli av med pengarna om du skickar några. det varnas mycket om att skicka pengar via Western union..

Ett av de vanligaste tipsen på eBay:

Avoid paying for your item using instant money transfer services such as Western Union or MoneyGram. These payment methods are unsafe when paying someone you don't know.

lois skrev:
har fan med snackat med 4 olika personer under natten alla är villiga att skicka dem till sverige. har hittat en sida som liknar blocket o priserna är nästan lika mellan 3200 till 4500 för en r1 04-05 alla vill använda mellan handen
escros deals service
Fan det låter för bra för att vara sant någon som har någon person i orlando florida..... :confused:

ok sidan hänvisar att betala med west union vad tror ni

Förstå det är bluff det finns inga så nya r1 för det priset om de ej är klotade

Nu börjar jag seriöst tro att du skämtar. Nån gammal medlem som tröttnat och joinat the dark side och skickar in flamebaits... Om det inte är skoj så tycker jag att du ska lägga ner och ev. försöka hitta en till schysst pris från Tyskland. Kollade flera annonser på din länk och det såg klart kasst ut.

lois skrev:
På ebay är dem dubbelt så dyrare
någon som kan förklar detta....................

http://www.wantadsonline.com

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back