Nya polismotorcycklar

• Thread starter Thread starter MR.E
  • Start date Start date

MR.E

Guest
Hej allesammans

Va nere på Mcvaruhuset förra veckan o snackade me några polare på
verkstan.
De snackas om att snutarna ska ha köpt in ett par FJR1300 för att jaga oss me, de lär även ha tagit broschyrer på faser1000 :banana :banana

Ska bli kul o se om de hänger me i sommar (om detta nu stämmer.)

MR E

Höre att dom köpt några ex av gatvesionen på desomsedicin för 50000 euro styck, extrautrustade med packboxar och allt? :confused:

MR.E skrev:
Hej allesammans

Va nere på Mcvaruhuset förra veckan o snackade me några polare på
verkstan.
De snackas om att snutarna ska ha köpt in ett par FJR1300 för att jaga oss me, de lär även ha tagit broschyrer på faser1000 :banana :banana

Ska bli kul o se om de hänger me i sommar (om detta nu stämmer.)

MR E

har polisen "tagit broschyrer"? Köps nog om inte annat in centralt.

//jaG

Mig tar dom aldrig fast.Körde en hel sommar med knarkpåsar och vapen på hela hojen,det var inte en enda snut som stoppade mig:P bara körde på bakan iväg i 260-300:=)

Har dom inte redan köpt Honda,fanns ju en polismålade i montern på mässan och dessutom var det väl en provkörning på tv i något bilprogram mellan den gammal BMW:en och Hondan.

twinner skrev:
Mig tar dom aldrig fast.Körde en hel sommar med knarkpåsar och vapen på hela hojen,det var inte en enda snut som stoppade mig:P bara körde på bakan iväg i 260-300:=)
Vilken sorts knark hängde på hojjen :lol

twinner skrev:

Du e allt för schnabb för farbror blå....

Långa farbron skrev:
Har dom inte redan köpt Honda,fanns ju en polismålade i montern på mässan och dessutom var det väl en provkörning på tv i något bilprogram mellan den gammal BMW:en och Hondan.
Jo det såg jag de tyckte paneuropean Hondan var bättre än BMW de hade nu.

sandstream skrev:
Det tycker jag också, då hade de stått på verkstan för det mesta :rofl ;)

Appappapppaaa........du sa nått negativt om hojen. I en annan tråd sa du att du aldrig sagt nått negativt om Ducati......bara om dess ägare. Fy på dig!! :)

Träffade på 2 MC-poliser i sommras på en golfbana (vi var alla där på jobb, så ingen mobbing nu). Dom parkade sina hojar bredvid min, och vi samspråkade lite. Dom sade då att dom nog skulle köra Yamma 1300:an eller Honda Pan Euro nästa sommar (läs denna mao). Hojen skulle göra ca 240, men med all utrustning dom skulle hänga på, så trodde de på en toppfart närmare 210 mer sanningsenligt. Men som sagt, på en krokväg så skall det till en bra chaufför för att skaka av sig vissa av polisförarna. De har en bra utbildning samt oftast ett brinnande intresse privat för mc-körning.

//D

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...