Nya Oves Motor

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Nämen, den här snubben har jag ju träffat! Jag var på besök i hans garage en gång när jag och mina kompisar sökte garageplats för våra hojar. Det är nog tio år sen nu men jag kände direkt igen garaget på bilderna. Och jag kan nog hålla med om att denna killen kan snacka. Så mycket att mina polare inte ville ha sina hojar där faktiskt. Jag tyckte dock inte att han var direkt osympatisk men det var ju inga roliga inlägg som han gjort på diverse forum.
Detta med att lägga upp bilder på fejan och sen skriva dumma saker om folk var ju inte heller så smart. Men det är väl så man gör idag av vad jag har sett.
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Bara så att jag förstår: Vad handlar tråden om? Har gamla eller nya, eller vad det kan vara, Oves Motor lurat någon? Har de sålt stulna hojar eller delar? Om ni har problem med vad någon skriver på FjollBook om någon som inte ens är en Sporthojare, eller som ställt till med något, så förstår jag inte riktigt:va

Eller är det någon som är släkt med förre ägaren kanske?
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Bara så att jag förstår: Vad handlar tråden om? Har gamla eller nya, eller vad det kan vara, Oves Motor lurat någon? Har de sålt stulna hojar eller delar? Om ni har problem med vad någon skriver på FjollBook om någon som inte ens är en Sporthojare, eller som ställt till med något, så förstår jag inte riktigt:va

Eller är det någon som är släkt med förre ägaren kanske?


Jag tycker att det är ett tråkigt sätt att marknadsföra sig när man hänger ut personal som man inte ens själv haft anställd på sociala medier.

Jag är varken släkt med gamla eller nya ägaren.

Om du tycker att det är oväsentligt så är det helt ok med mig :)

@Blueridge
Jag sa ju den skulle vara i OT :6surkart :brynad
 

pattski

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2014
Ort
karlshamn
Hoj
Cbr 600f -99
Tacka vet jag att jag alltid har blivit bra bemött på Oves i olofström. skitbra service och god fika. men den här nissen har ju inte en aning om vad han håller på med. tror han har förlorat en hel del kunder på detta vis. om inte så blir jag den första som aldrig kommer sätta min fot hos honom.
 
Last edited:

Wheelie-king

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Kalmar
Hoj
YZR 500 "replica", Gixxer 1000 K7 "Lucky strike", KTM SX 150 -13, Gilera 180 2-takt
Var skulle den konkursen infalla? Knappast i Färjestaden iaf..va?
Har man ett uns koll på vad gamla Porschar med rätt kaross och de klassiska hojar han sitter
o ruvar på så är han inte så lite "solid". Gamla Porschar har ju gått upp ca 100% i värde senaste åren:(
Rommedahl verkar va en turgubbe trots allt.
Hans senaste köp lär ju inte heller va nån dålig investering då det också bara ökar i värde för varje dag.
Ju längre han väntar med o sälja ju mer får han. Låter korkat men så är det med gammalt mög!

Ang. ordning i verktygsskåp etc. som många verkar hänga upp sig på så verkar ju hans egna ordning va allt annat än bra. Snacka om att kasta sten i glashus! Kollade nyligen in genom fönstren på nya Oves och där finns mängder o åter mängder att plocka med innan det blir representativ butik som riktiga Oves alltid har har haft. Kommer ihåg när man var på Oves första gången som liten grabb i slutet på 80-talet, det var väldigt imponerande ställe! Hur mycket hojar och tillbehör som helst:):)

Men en sak är säker efter att ha skruvat hoj i 25 år, ju bättre ordning innan jobbet påbörjas ju bättre blir slutresultatet och även mer ekonomiskt för kunden! Kunden ska inte betala för att du inte hittar verktygen.
Nummer ett i en verkstad är bra bänkyta och ordning på verktygen, alla verktyg ska ha sin plats.
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Bara så att jag förstår: Vad handlar tråden om? Har gamla eller nya, eller vad det kan vara, Oves Motor lurat någon? Har de sålt stulna hojar eller delar? Om ni har problem med vad någon skriver på FjollBook om någon som inte ens är en Sporthojare, eller som ställt till med något, så förstår jag inte riktigt:va

Eller är det någon som är släkt med förre ägaren kanske?

Hur vet du att Oves gamla mekaniker som Birger smutskastat inte är sporthojare?
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Har Ove köpt ny motor? Jag vet inte vem Ove är, vad för motor han köpt eller ens vad den döda grävlingen i torpargrunden kom ifrån. Men hoppas att det blir bra och att det kommer att gå snabbt!
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Var skulle den konkursen infalla? Knappast i Färjestaden iaf..va?
Har man ett uns koll på vad gamla Porschar med rätt kaross och de klassiska hojar han sitter
o ruvar på så är han inte så lite "solid". Gamla Porschar har ju gått upp ca 100% i värde senaste åren:(
Rommedahl verkar va en turgubbe trots allt.

Ett utmärkande drag för folk som är bra affärsmän är också att de lägger ner när det inte går ihop ekonomiskt och inte låter förlusterna skena. Så jag tror inte det lär vara öppet särskilt länge....
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Har man ett uns koll på vad gamla Porschar med rätt kaross och de klassiska hojar han sitter
o ruvar på så är han inte så lite "solid". Gamla Porschar har ju gått upp ca 100% i värde senaste åren:.

Det är dock svårt att betala fakturor med gamla Porschar, hur gamla och dyra de än är ;)
 

Wheelie-king

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Kalmar
Hoj
YZR 500 "replica", Gixxer 1000 K7 "Lucky strike", KTM SX 150 -13, Gilera 180 2-takt
Ett utmärkande drag för folk som är bra affärsmän är också att de lägger ner när det inte går ihop ekonomiskt och inte låter förlusterna skena. Så jag tror inte det lär vara öppet särskilt länge....

Ska han bedriva näthandel som han tydligen har uttalat sig om i pressen så behöver han ju inte öppna alls :va
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top