Nya (oskrivna) regler vid MC-åkning

Pejo skrev:
Haha.... det finns risk för att det var mig du träffade på. Vi var 4 pers som mötte två lökar, vi mötte dom två gånger, en av dom körde en såndära hoj som du har...
Japp det var jag! Var ute och övningskörde med en kompis.

Rundningsmärke skrev:
Kör du i tröja? Jag hälsar fan inte på folk som åker med tröja utanpå stället mitt i sommaren.
Sån är jag. :D

/A

Såg du mitt skinnställ skulle du uppmana mig att ha en tröja över!:D

Klart man skall hälsa!

FÖRGÖRAREN

Rundningsmärke skrev:
Kör du i tröja? Jag hälsar fan inte på folk som åker med tröja utanpå stället mitt i sommaren.
Sån är jag. :D

/A

Jag åker i bikini och träskor. Det är ju sommar ffs!

duckie skrev:
Jag åker i bikini och träskor. Det är ju sommar ffs!

Japps, och blir man varm så är det smidigare med bara badkläder. Man slipper tråckla ut ur hela skinnstället och bara köra ner hojen i vattnet :D

Dizzy skrev:
Men ingen som jag körde om "ljustutade" mot mig bakifrån? :va Gör man bara inte så mot motorcykelförare eller är det bara här nere i södra sverige folk inte gör så?
Jag brukar själv (skåning) tacka med blinkersen när jag blir förbisläpt på ett snyggt sätt och vissa hälsar tillbaka med ljustutan och vissa inte.

hmmm...

Jag bor i stockholm och jag har märkt att klyftan mellan custom och sportåkarna här är större än ute i landet. För nämligen när jag var i Nässjö 35 mil söder om stockholm i helgen vinkade alla custom-åkarna på mig som att de kände mig sen barnsben.

Som sagt tror det där med att vissa inte hälsar är en storstadsgrej. Jag menar, möter jag nån i trappen hemma hälsar jag alltid på folk, men möter man nån på trotoaren utanför kan det bli jobbigt.

...asså.. =)

Silwer skrev:
...en enkel hejning ska det vara, dvs ut med handen lite nonchalant vid sidan av styret.
:lol

Själv tar jag inte ens i så mycket, brukar bara "räta ut" vänsterhanden uppåt utan att ta bort den från styret...fast det kanske syns dåligt..?

De flesta besvarar hälsningen, förutom Custom-Nissarna där uppskattningsvis 85% bara tuffar förbi med ett bistert ansiktsuttryck.

Även vissa OffRoad-åkare "dissar" hälsningen, men det beror kanske på att de kör året runt och tycker att det är töntigt när "sommarknuttar" sitter och flaxar med armarna till varenda hoj de möter i början på maj.

Sporthojare leder vänlighets-statistiken, och somliga hälsar t o m med energiska huvudnickningar när de inte har möjlighet att släppa styret. Trevligt!

sandstream skrev:
Japp det var jag! Var ute och övningskörde med en kompis.

Fräsigt värre! Första gången tror jag vi mötte er någonstans i närheten av Upplands väsby, andra gången mot Rimbo/Norrtälje-hållet. Jag tänkte .. -"Va sjutton, vilka drygos, två gånger på samma dag ! "

Fin hoj som sjutton har du oxo... Ses på vägarna!

duckie skrev:
Vad är det där för uttryck? "lökar"?

Jag har hört en massa, för mig, nya mc-ord på senare tid, jag känner mig helt lost asså.
"Klota" har jag lärt mig tex, och "stoppis". Sånt fanns inte på nittiotalet :-D

Inte ska du känna dig lost, då är du en lök. En lök lökar omkring... Om du vill lära dig coola uttryck, så håll utkik för Robban_C's inlägg...

Flagga skrev:
Själv tar jag inte ens i så mycket, brukar bara "räta ut" vänsterhanden uppåt utan att ta bort den från styret...fast det kanske syns dåligt..?
En kille jag mötte på en VFR 800 hälsade jag på just som han var i färd med att svänga till vänster. Han höll på att klota då han tvunget skulle besvara hälsningen samtidigt som han bromsade och växlade ner. Såg lite kul ut.... :hihi

flagga "Även vissa OffRoad-åkare "dissar" hälsningen, men det beror kanske på att de kör året runt och tycker att det är töntigt när "sommarknuttar" sitter och flaxar med armarna till varenda hoj de möter i början på maj.
"

ja det gjorde jag, ingen hälsade på mig i februari så då hälsade inte jag på folk som bara körde sommmar.(muhahahaha)

självklart hälsade jag tillbaka om det var någon som hälsade på mig.

Vet inte heller riktigt de där nya reglerna känns det som :va

Kan detta vara en regel(?): När man är ute o kör med polarna och en trillar o kvaddar halva sin hoj så ska man lura bolaget och polisen då om att det var en smitningsolycka så han får en ny motorcykel eftersom han inte har råd att teckna helförsäkring?

Har tyvärr varit med om detta 2 gånger för nåt år sen och ser det ibland här&där.

Gör folk såhär eller vågar ni bara inte stå för det o håller tyst?

Mavve skrev:
Vet inte heller riktigt de där nya reglerna känns det som :va

Kan detta vara en regel(?): När man är ute o kör med polarna och en trillar o kvaddar halva sin hoj så ska man lura bolaget och polisen då om att det var en smitningsolycka så han får en ny motorcykel eftersom han inte har råd att teckna helförsäkring?

Har tyvärr varit med om detta 2 gånger för nåt år sen och ser det ibland här&där.

Gör folk såhär eller vågar ni bara inte stå för det o håller tyst?

Nä jag håller käften om sånt.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...