Nya numret är här

oFFkeFF skrev:
Tycker lutet efter torparn känns ganska ordentligt, särskilt om man kör en tjock1000r hoj, då det vill gå ordentligt på bakhjulet på krönet nerför.

Sorry, uttrycker mig klantigt. Visst känns lutet efter Torpan genom framhjulsres men vad jag menade var att som en del påpekat i denna tråd, det ser inte ut att vara så brant när man kör runt banan i normalfart.

:Bugar

Snyggt! Sådana vackra och sköna sommarbilder, och nu tittar jag ut genom fönstret och ser verkligheten. Snö och kallt...tack för mikropausen!

OK. Let me refrase.
Det är innan knicken men inte är det ut ur torparn som Nyteknik skrev för då kör alla åt fel håll.

OK.
Här är vad jag menar.
Bilden är tagen ungefär vid gokartbanan.
Mad Moose står på den lilla fickan mitt på rakan.
Funktionären med flaggan syns uppe på krönet.
Torparn, som Nyteknik skrev vilket jag reagerade på eftersom jag tycker bilden är mitt på rakan och inte "ut ur Torparn", ligger på andra sidan kullen.

Tydligare?

Bifogat

• sviestad1024.jpg
    sviestad1024.jpg
    115.6 KB · Visningar: 72
Goodstuff skrev:
OK.
Här är vad jag menar.
Bilden är tagen ungefär vid gokartbanan.
Mad Moose står på den lilla fickan mitt på rakan.
Funktionären med flaggan syns uppe på krönet.
Torparn, som Nyteknik skrev vilket jag reagerade på eftersom jag tycker bilden är mitt på rakan och inte "ut ur Torparn", ligger på andra sidan kullen.

Tydligare?
Intressant också att se banan fotograferad uppifrån. Jag noterar att det finns en avåkningszon på banan med sand som tar emot förare/maskin. Bedrövligt dåligt egentligen. Nog bör det finnas en stor sandfålla i Torparn; hade besparat Mattias Eriksson en ny ram på sin Honda RS 250 i somras. Samma sak ut ur den snabba Sviestadböjen; där ska förstås finnas en stor sandfålla.

Nyteknik skrev:
Intressant också att se banan fotograferad uppifrån. Jag noterar att det finns en avåkningszon på banan med sand som tar emot förare/maskin. Bedrövligt dåligt egentligen. Nog bör det finnas en stor sandfålla i Torparn; hade besparat Mattias Eriksson en ny ram på sin Honda RS 250 i somras. Samma sak ut ur den snabba Sviestadböjen; där ska förstås finnas en stor sandfålla.

Bilden finns på LMS med högupplösning för er som tycker den är intressant att kika på.

Det va lite pill att få ordning på den då det är runt 30 stycken bilder som jag klippt ihop men det går iaf att se och bilda uppfattning om hur banan är konstruerad.

/oXydex

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa