nya nokia reklamen :)

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
idag såg jag den nya nokiareklamen. den var helt underbar :)

för er som inte sett den så är det två tjejer som har lagt ut sin mobil på trottoaren för att dom ska kunna höra när killarna på motorcyklar kommer.
så fort dom hör motorljud så springer dom ut. då kommer det två snubbar på crosshojar mitt i villaområdet. dom stannar till och varvar lite och kör sen iväg på bakhjulet i bredd :) vilket medför att brudarna dregglar

det var väl det jag visste. det är ultracoolt att köra cross på allmän väg.

jag gissar på att det kommer en uppföljare på denna reklamfilm. crosskillarna kommer då att börna sönder dom kommunala gräsmattorna så att brudarna får kåtslag :) ha ha

bmwjohan skrev:

för er som inte sett den så är det två tjejer som har lagt ut sin mobil på trottoaren för att dom ska kunna höra när killarna på motorcyklar kommer.
så fort dom hör motorljud så springer dom ut. då kommer det två snubbar på crosshojar mitt i villaområdet. dom stannar till och varvar lite och kör sen iväg på bakhjulet i bredd :) vilket medför att brudarna dregglar

jag gissar på att det kommer en uppföljare på denna reklamfilm. crosskillarna kommer då att börna sönder dom kommunala gräsmattorna så att brudarna får kåtslag :) ha ha

Det är skönt ljud som fan i hojarna iallafall :P

Miss_Orchidee skrev:
får man fråga vad mobilerna har för sammband i detta??
Antagligen ringer dem till telefonen inne i huset från mobilerna på gatan så de kan sitta inne och höra när hojjarna kommer.

Fast jag har iofs inte sett den.

Miss_Orchidee skrev:
får man fråga vad mobilerna har för sammband i detta??

Dom har lagt ut en mobil på trottoaren och ringt upp en annan mobil. På så sätt kan tjejerna sitta hemma och höra i förväg när hojjarna kommer, så att dom i god tid kan springa ut och kolla när dom kör förbi. Jag hoppas att du har förstått :)
Slutsats: Det är billigt att ringa med företaget i fråga.

bmwjohan skrev:

Hur kör man på bakhjulet i bredd?

HanneZ skrev:
Hur kör man på bakhjulet i bredd?

snacka om att märka ord! Antar att du inte är allvarlig men om så är fallet så handlar det alltså om att två hojar åker på bakhjulet samtidigt bredvid varandra.

Kreuger skrev:
snacka om att märka ord! Antar att du inte är allvarlig men om så är fallet så handlar det alltså om att två hojar åker på bakhjulet samtidigt bredvid varandra.
Han menar alltså att köra i bredd på bakhjulet? Inte alltid lätt att tyda vad som menas vid taskiga syftningsfel.

Det är väl ändå reklam för Telia?
Det ska visa att det är billigt/gratis att ringa till en som har samma abonnemang eller så?

För att ytterligare märka ord så lär det väl inte vara nokia reklam, eftersom det är så billigt att ringa med dom. Är väl telia om jag inte minns fel;>

jag är inte helt säker på att det är nokiareklam, det kan va telia, men jag har för mig att dom visade nån nokiatelefon i slutet i alla fall. hette nått i stil med 6210 eller nått sånt. men det kanske handlade om något teliaabonnemang man får när man köper nokiamobil.

bmwjohan skrev:
jag är inte helt säker på att det är nokiareklam, det kan va telia, men jag har för mig att dom visade nån nokiatelefon i slutet i alla fall. hette nått i stil med 6210 eller nått sånt. men det kanske handlade om något teliaabonnemang man får när man köper nokiamobil.
jag tror snarare att det är Nokia som ger mer pengar för att få vara med i reklamen. typ.
sen om det finns något erbjudande med ett Telia abonnemang med en Nokia vet jag inget om. Säkert så bara för det. Usch, Nokia gillar vi inte

bmwjohan skrev:
...

Har redan testats. Det kom en dam springandes. Tror inte hon fick kåtslag, men småpojkarna fick panik och stack. Tragiskt...

Det är reklam för Telia.
Den är störtskön!!! :D
Och det hela går ut på att tjejjerna 'händelsevis' vill komma ut samtidigt som killarna åker förbi, för att de vill spana lite... därför har de placerat ut den ena tjejjens mobil brevid vägen så att de ska höra när grabbarna är påväg... :hihi
Anledningen till att de kan göra så är att man ringer så billigt med Telia... :rolleyes:

t-rex skrev:
Har redan testats. Det kom en dam springandes. Tror inte hon fick kåtslag, men småpojkarna fick panik och stack. Tragiskt...

nej det funkar nog inte på damer, men på dom yngre läckrare tjejerna så går det nog alldeles utmärkt :)

Nyheter
Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen