Nya MV Agusta Zagato och hur konstig en motorcykel får se ut.

Vad tycker du om nya MV Zagato?

• Antal röstningar
    0
Fantastiskt vacker! Futuristiskt med inslag av 30-tal, bara italienare kan designa något sådant.

Framlampan fick mig att tänka på detta fräsiga åkedon.

Bifogat

• Scooter.jpg
    Scooter.jpg
    2.2 MB · Visningar: 119
Får mig att tänka på min gamla Katana 1100. :) Älska eller hata. Dock svårt att avgöra utan att ha sett den live.
Jag har personligen svårt för modet med korta och höga bakdelar (ja, jag är gammal) och om de ska få dit lite baklyse, blinkers, stänkskärm och nummerplåt på den så lär det inte bli något som integreras snyggt med designen...

Tycker det är ett spännande och modigt drag att de har designat en framdel som kommunicerar att någon/något gömmer sig.

Bifogat

• cat-kitty-katze-black-hiding-blanket-eyes-staring-hunter-lurk-watch-ambush-waiting.jpg
    cat-kitty-katze-black-hiding-blanket-eyes-staring-hunter-lurk-watch-ambush-waiting.jpg
    29.1 KB · Visningar: 59
  • MV Agusta F4Z.jpg
    MV Agusta F4Z.jpg
    96 KB · Visningar: 70
Tycker den är fet, alltid kul med lite nytänkande!

Jag mår dåligt så ful den va. Vill dom kursa eller?
Ser ut som ett välgjort hemmabygge

Den hade säkert varit ett hett diskussionsämne utanför lokala caféet. En skapelse som inte faller alla i smaken utom ett fåtal.

En Aston Martin med Zagsto design ger upphov till samma känslor som MV agustan ovan. Jag hoppas de bygger den. Inte i massproduktion utan i en mindre serie. Tänk MHe 900 evoluzione som Ducati byggde i början på 2000- talet.

helt ok tycker jag...kul med lite udda utseende:banana men bakdelen är lite helmut från hamburg

Saknar alternativet fulsnygg... alternativt, fultuff... :D

e ju bara vanlig hoj under plasten. Fattar inte varför folk reagear på denna skapelse då bara plasten skiljer. Hade varit något att prata om det va någon ny ramkonstruktion, typ monocock i kolfiber eller nått häftigt men att klä en vanlig hoj i plast å sen tro att det e nått häftigt.. lixom: move on people nothing to see here :P

Last edited:
Den hade säkert varit ett hett diskussionsämne utanför lokala caféet. En skapelse som inte faller alla i smaken utom ett fåtal.

En Aston Martin med Zagsto design ger upphov till samma känslor som MV agustan ovan. Jag hoppas de bygger den. Inte i massproduktion utan i en mindre serie. Tänk MHe 900 evoluzione som Ducati byggde i början på 2000- talet.

Blir bara 1 st enligt MV.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...