Nya motardstövlar (alpinestars vector)!

wolfpakk

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Hoj
Suzuki sv 650 -06, kawasaki Z1000 -79
Efter att ha kickat sönder mina gamla stövlar på den nya husan så belönade jag mig själv med ett par alpinestars vector. Hittade dom för ~1800kr inkl. frakt från tyskland (rea), nån som har något bra eller dåligt att säga om dom?? Har testat dom här på en lokal butik o tycker att dom känns helt okej att gå i och sitter bra runt fötterna utan att vara för mycket pjäxa :)

Bifogat

• QU0406_boo26.jpg
    QU0406_boo26.jpg
    49.5 KB · Visningar: 120
Sälj husan och köp en ktm istället så slipper du kicka i sönder dina skor. Elstart roles. :D

Ne dom va faktist jävligt snygga, Bara att köpa.. :tummenupp

Jag har kört snart två säsonger på dem nu och jag kan inte annat än ge dem :tummenupp

Funkar bra att röra sig i, är nog styva för min kroppstyngd iaf (inga skador på fötterna sen jag började använda dessa) och håller bra kvalité.

Det har gått sönder ett av "snäpp-fästena" som är i metall men det var bara för några veckor sen och det är de enda som gått sönder på dem, hur många vurpor dom vart med om kan jag inte ens räkna, hundra+ borde det vara iaf.

Har kört med mina en säsong, och dom e fan slut nu =P har skrapat sönder dom totalt när jag haft foten i backen i svängarna.

Hur vida man skrapar sönder stövlarna eller inte spelar mer in på körstil är stövlar enl. min erfaro. Gillar man ha hela eller delar av stövlen i backen så försvinner dom snabbt, men då finns det stövlar med slitskydd (som oxå iofs kostar jävligt mkt för en bit hårdplast).

Ang. Vector stövlarna ska jag säga att jag tycker dom duger på gata, men suger i på bana. Jag kör med dom själv & mina är inne på 2:a och sista säsongen.
För det första anser jag dom inte fylla mina säkerhetskrav på bana. Dom är mjuka runt fotleden & det kan inget säga emot. Jag har själv lyckat stuka fotleden riktigt duktigt i mina & spräckt lite ben i foten. Är glad att det inte blivit värre än så.
För det andra så har jag stört mig på den "rundade kanten" på stöveln. Blir dom blöta & lite hala (gärna + lite lera) kan det vara ett helvete att stanna på fotpinnarna ibland.

Ska man gå runt på stan samt köra lite gatmotard = Kanonstövel
Köra bana? = Det finns så mkt bättre & säkrare, välj det istället.

Last edited:
Har ett par sådana för offroadkörning på gata/grusväg. Tycker de är himla sköna och bekväma men de är inte regntäta, vatten kryper in efter ett tag. Lätta att rengöra. Är i stort sätt nöjd

Har också den stöveln och är grymt nöjd! Men som sagt gillar du att ha foten i backen så går det inte att byta sula på den..

Har haft ett par såna den här sommaren. Testade de flesta stövlar som fanns i Västerås men det fanns ingen stövel som hade bättre passform på foten. Har man problem att hitta en stövel för breda fötter så borde man se till att testa sig ett par för dom är rätt så breda. Dom är förvånansvärt rörliga när dom är använda ett tag men ju rörligare en stövel är destå mindre skyddar den ju för stukningar så det är ju en kompromiss. En bra fördel är att dom ska ha bra klämskydd i sidled, bättre än många andra crosstövlar. Har krachat några ggr. men fötterna är väl i princip det enda jag inte fått ont i. :näsblod

wolfpakk skrev:
2564493 Efter att ha kickat sönder mina gamla stövlar på den nya husan så belönade jag mig själv med ett par alpinestars vector. Hittade dom för ~1800kr inkl. frakt från tyskland (rea), nån som har något bra eller dåligt att säga om dom?? Har testat dom här på en lokal butik o tycker att dom känns helt okej att gå i och sitter bra runt fötterna utan att vara för mycket pjäxa :)
Ta nu och lyssna på Barret och gör det ordentligt. :) :tummenupp Jag bröt foten vid bankörning just p.g.a. Vectorn. Så nu kör jag Oxtar på bana och fortsätter med Vector på gatan tills dom tar slut (vilket som tur är e rätt snart). Bekväm som attan men har alldeles för dåligt skydd runt fotleden.

Ta och kolla i trådarna http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=107473 och http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=109974 som har en hel del stövelsnack.

.

Känns som det är väldigt tjock sula jämfört med crosstövlarna, översta spännet e lite dåligt spricker rätt lätt annats skön stövell, (kör gatmotard)

silvr skrev:
2566087 Känns som det är väldigt tjock sula jämfört med crosstövlarna, översta spännet e lite dåligt spricker rätt lätt annats skön stövell, (kör gatmotard)
sulan är ihålig har jag för mig

Har vector är inne på 3:e säsongen, det blir kaaaanske en till. Jag är kanon nöjd.. Kört Skog/Grus/Gata, klotat några gånger och fötterna har klarat sig utan besvär! :tummenupp

Tack så mycket för alla synpunkter, har iaf skickat efter dom nu och beräknad leverans på fredag. Får börja använda dom på allvar till våren!

mina tycker ja är kanon, har kört cross/fiddy/sporthoj (inte en gång till) har även haft dom på mig på ett av Lingköpings "inneställen" (blå å gula) å nu har ja börjat köra motard i dom å hittar inget större minus än att det tar en jävla tid å få dom torra....har inget å klaga på typ...

Jag köpte oxstar supermotard. Vet inte om det finns mer än en model av dem. Men eftersom jag inte har köpt någon hoj (än) så kan jag inge ge något omdöme om dem. Någon annan som har köpt dessa, vad tycker ni om dem?

Nu har jag fått hem pjuckerna och dom sitter som gjutet på fötterna, bara att vänta tills våren nu så får man prova dom lite mer ordentligt. :tummenupp

Bifogat

• DSC00309.jpg
    DSC00309.jpg
    122 KB · Visningar: 96
*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back