Supermotard-stövlar

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vad rekommenderas?

Kanske blir Fox Forma PRO. Men vet inte mycket om dessa pjäxor till skor.

Fox verkar ha hjälmar oxå. Så vad sägs? Bra eller dålig?

Jag skippade alla tankar på motard-anpassade skor och köpte Alpinestars Vector. Varför? Jo för att den skon går röra på sig i. Dessa hårda plastdojjor e hopplösa i min åsikt. Dessutom duger skyddet väldigt bra i vectorn, ska till en riktigt våldsam krasch för att du ska skada foten eller fotleden med dem på.

Fast å andra sidan förstår jag inte hur ni som åker RR vågar åka i de skorna ni gör. Väldigt lätt att skada fotleder när man vurpar ju!

SIDI Flex Force med tilläggspuckar är riktigt bra! Man sliter inte på själva sulan i första taget, utan på teflonpuckarna (men även sulan kan bytas ut om man så vill). En rejält stadig känga som tål brutalt mycket stryk. Jag köpte mina direkt när de dök upp som nya på marknaden och de hänger med fortfarande... det är bara puckarna som passerat revy ett antal uppsättningar :)

Ja har också vector, är dock lite besviken och man sliter lite för mycket sula på dom, iallafall jag beror väl lite hur mycket man kör ut med foten i svängarna.

Efter att ha provat Flex force så vill man fan inte ha nåt annat. Efter ny hjälm är det de jag ska införskaffa till personlig utrustning.

Swedie skrev:
Vad rekommenderas?

Kanske blir Fox Forma PRO. Men vet inte mycket om dessa pjäxor till skor.

Fox verkar ha hjälmar oxå. Så vad sägs? Bra eller dålig?

Kan rekommendera Lazer-hjälmarna! Helnöjd med min! :tummenupp

Bifogat

• delar 006.2.JPG
    delar 006.2.JPG
    87.1 KB · Visningar: 156
Jocke W skrev:
Ja har också vector, är dock lite besviken och man sliter lite för mycket sula på dom, iallafall jag beror väl lite hur mycket man kör ut med foten i svängarna.

Efter att ha provat Flex force så vill man fan inte ha nåt annat. Efter ny hjälm är det de jag ska införskaffa till personlig utrustning.
Du får la ta å hålla upp benet mer då :tummenupp

Jag har nästan inte nött något på mina!

Olof Eriksson skrev:
Du får la ta å hålla upp benet mer då :tummenupp

Jag har nästan inte nött något på mina!

Nej det e så skönt att vila det på marken vid mycket nerlägg :tungan
Ne men det är hälen som börjar på lite läskigt nött. Inget jag tänker på när jag kör, kanske ska börja göra det :3freak

Jag kör Vector sedan förra sommaren. Jag knäckte av min fot rätt fint trots det, även ledband och annat gick av. Vet inte om det blivit mindre skador med tex Tech10, men man undrar...
Jag kör budtrafik med mina Vector sedan början av sommaren, dvs ca 15mil om dan med foten ute i kurvorna. Dessutom sätter jag ofta ner fötterna i marken medan jag kör tex motorväg för att känna efter hur halt det är, ibland räddar man sladdar med fötterna också, och sulorna är kanonfina. Så förstår inte hur ni lyckas slita ut dom? Använder ni fötterna som stödhjul eller?

Jocke W skrev:
Nej det e så skönt att vila det på marken vid mycket nerlägg :tungan
Ne men det är hälen som börjar på lite läskigt nött. Inget jag tänker på när jag kör, kanske ska börja göra det :3freak
Vad jag lärt mig är att man gör det för att komma bakåt me överkroppen på hojjen, och ju högre upp du har benet destå mer tvingar du dig bakåt!

Om inte annat så spar det ju lite skor :tummenupp

Mr R skrev:
Top of the line, Alpinestars tech 10. Finner inget bättre...

mmm mkt nödvändigt med de dyraste stövlar som finns till att slipa mot asfalten. Tech 10 är för posörer eller proffs, vilken är du? :D

Olof Eriksson skrev:
Vad jag lärt mig är att man gör det för att komma bakåt me överkroppen på hojjen, och ju högre upp du har benet destå mer tvingar du dig bakåt!

Äsch då, kan Chambon köra med foten knappt utsträckt framför fotpinnen lite lätt släpandes då kan jag oxå :)

Swedie skrev:
Så ingen kommentar om FOX då? :D

Fox funkar garanterat utmärkt, de gör bra grejer.
Att de passar bra och inte är för klumpiga är viktigare än vilket märke det är.

!!

Du får tänka på att stövlarna skall vara sköna att ha på när du inte kör osso...

Om du inte ska tävla det vill säga...

Man ska kunna kicka och gå i, och det ska vara skönt!

Vissa motardstävlar som jag har provat är inte bekväma alls!

Fox för mycket bra grejer! OCH snygga kläder!!!

rejser skrev:
Äsch då, kan Chambon köra med foten knappt utsträckt framför fotpinnen lite lätt släpandes då kan jag oxå :)
Chambon hit å dit! Du ska lyssna på mig, jag är fjärde risigast i SM :tummenupp :tungan

Olof Eriksson skrev:

Tvinga kroppen bakåt? vet inte om jag fatta rätt hehe, Ja sitter ju fan nästan på tanken i snäva kurvor, skada från cross tiden =P

Tänk på att köpa skor med utbytbar sula eller med sånt motard kit som skruvas under sulan!

Har Alpinstar Vector idag....sköna och bra men dyra att använda mot asfalten.....

Lycka till //Norris

rejser skrev:
mmm mkt nödvändigt med de dyraste stövlar som finns till att slipa mot asfalten. Tech 10 är för posörer eller proffs, vilken är du? :D

Säger som psykomotard, orka. Jag lovar att jag piskar om dig. Vill inte kalla mig varken proffs eller posör men visst jag har de bästa produkterna för jag är rädd om min kropp och design har alltid varit viktigt för mig.

Varför snåla på säkerheten när pengarna finns? Skulle aldrig sätta på mig en plasthjälm för 1 000 sek, etc som många kör med. Är jag en posör för jag har en preston replika som är även shoei top of the line???

De dyraste stövlarna, nej. Jag köpte mina nya under 3 000 sek...

Back