Nya monster (gamla vs nya?)

Varszegi

#11
Gick med
5 Feb 2008
Ort
hemma
Hoj
KTM EXC 525 R SM
Har alltid tyckt att monstern är redigt FET :yoparty fast när den nya
modellen kom så har jag börjat tveka lite..

Men idag så va jag inne på ducatimonster.org och hittade en länk till en sida, monster challenge.
Efter att ha kollat runt så vet jag inte redigt om jag är lika tveksam till det nya monstern..

Vad tycker ni på forumet? Gamla vs Nya??



Se länk för mer bilder.
http://monster.ducatiusa.com/m1100sdealermonsterchallenge.php
 
Den nya är sketfräck ! Pungt. Speciellt 1100 med enkelsving......
Den gamla är riktigt cool, men börjar kännas "gammal"....
 
gamla är snyggast, mer klassiskt rå utstrålning, tycker framförallt att den gamla ramen är snyggast.
men smaken är ju som röven, personlig
 
Jo, smaken är olika. Jag menar mest att den gamla ser just -gammal- ut i jämförelse. Sen kan man ju gilla gamla hojjar, inget ont i det!
 
Kolla min profil, det var den sista äkta Monstern som tillverkades. Efter det har det bara varit en massa fjant med insprutning, vattenkylning mm. Då kan man ju lika gärna åka japanskt...
 
Kolla min profil, det var den sista äkta Monstern som tillverkades. Efter det har det bara varit en massa fjant med insprutning, vattenkylning mm. Då kan man ju lika gärna åka japanskt...

Den nya kanske har insprutning. Men den har fortfarande torrkoppling och luftkyld.
Så det är inget fjant!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top