Nya Monopol

Det där är inte nya Monopol Sverige utan Monopol Norrland... :)

Den där listan verkar vara en god avspegling av var det finns folk med mycket fritid...

Många arbetslösa = många som röstar på hemkommunen

Folk som arbetar visste inte ens att man kunde rösta förrän resultatet kablades ut på nyheterna i morse.

Den där listan verkar vara en god avspegling av var det finns folk med mycket fritid...

Folk som arbetar visste inte ens att man kunde rösta förrän resultatet kablades ut på nyheterna i morse.

Jag arbetar nog fler timmar i veckan än medelarbetaren men röstade ändå... (en gång iofs)

Tror att antalet arbetslösa är högre i sthlm än i vilken norrlandskommun som helst. Däremot är nog andelen dvs. procenten arbetslösa i sthlm och andra storstäder betydligt mindre. Dessutom tror jag inte Umeå som vann utmärker sg på nåt som helst sätt i arbetslöshetsstatistiken, iaf inte om man räknar bort studerande.

Så jag tror nog att det finns andra orsaker bakom detta resultat...

Haha, stor arbetslöshet i Kiruna... njaaaaaaa :D

Men jag vet att länken har vart uppe på www.kiruna.cc där 80% av alla kirunabor är inne och kollar lite då och då, antagligen därför många röstat på Kiruna :D

Back